Trykk i peile/målerøret for olje på 2.3 20v HASTER!

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd så jeg ikke sporer av helt ved å bruke den andre tråden.

 

 

Problemet er altså at Målepinnen spretter opp og ett resultat av det er att hele motorrommet er oljebelagt.

 

Fikk ett tips om å sjekke veivhusventilasjonen. Noen som har bilde av denne og hvor den ligger? også hvordan jeg event. skal få testa om denne er tett.

 

 

prøvde nettop å starte bilen for så å ta ut oljepinnen. kommer olje opp røret.

Er dette normalt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er han gått langt? kan være stempel fjørene som er utslitt: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gått 225, jevn komp for 7.000km siden. Men hvor ligger luftinga til veivhuset på 7a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt sikker, men ligger ikke de slangene på høyre side i bakkant tro? Når du står foran bilen å titter nedi? Er det disse slangene er de "seige" og drar seg ikke tilbake til sin normale stilling om du klemmer på de, stikk ut til bilen å klem litt, var ivertfall dette som var feil på en 2.8 jeg hadde, lykke til uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å klemte på de slangene jeg kom til på men ingen som var seige som du beskriver. Mulig de er plassert en annen plass og om jeg må under for å komme til? er ikke akkurat stort plass i motorrommet : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en enveis ventil på min likt som på AAN feks? Så denne avbildet i en annen tråd men kan ikke se noe som likner på denne i motorrommet mitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vært å handla komptester på biltema men har jeg forstått det rett, at man skal kjøre startern til max komp er oppnådd? følgte instruksjonsboka å der sto det 3-4 runder men det blir vel i d minste laget..?

 

 

Hvor er det forresten lamdaen kommer inn på 7a? gjerne legg ut bilde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vært av med veivhusventilasjonen & blåst rein denne. MEN, selvfølgelig blinker kjørecomputern den røde olje'kanna' og uler hele tia uansett hvor mye olje jeg peiser på. noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva viser oljetrykksmåleren din da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At peilepinnen blåses ut, betyr at det er overtrykk i veivhuset. Det er som regel et symptom på tett veivhusventilasjon. Da du gjorde rein veivhusventilasjonen, fikk du gjort rein alle tilslutningsslangene også, eller sjekket at de virkelig er åpne?

 

En enkel og ikke dønn pålitelig test på at ventilasjonen virker som den skal, er å vri oljepåfyllingslokket slik at det er åpent, men likevel sitter på mens motoren går på tomgang. Om lokket da danser omkring, tyder det på overtrykk og at ventilasjonen er tett. Om ventilasjonen fungerer, skal lokket suges fast og dermed ligge i ro. Alternativt kan du holde handa over påfyllinga og kjenne om den suges fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva viser oljetrykksmåleren din da?

 

5bar ved 800rpm kald nå ivertfall. så regner med jeg har 5bar ved 2000rpm varm som vanlig.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At peilepinnen blåses ut, betyr at det er overtrykk i veivhuset. Det er som regel et symptom på tett veivhusventilasjon. Da du gjorde rein veivhusventilasjonen, fikk du gjort rein alle tilslutningsslangene også, eller sjekket at de virkelig er åpne?

 

En enkel og ikke dønn pålitelig test på at ventilasjonen virker som den skal, er å vri oljepåfyllingslokket slik at det er åpent, men likevel sitter på mens motoren går på tomgang. Om lokket da danser omkring, tyder det på overtrykk og at ventilasjonen er tett. Om ventilasjonen fungerer, skal lokket suges fast og dermed ligge i ro. Alternativt kan du holde handa over påfyllinga og kjenne om den suges fast.

 

 

Veivventilasjonen er gjort rein og skal være i orden. påfyllingslokket "suger" seg fast. ikke akkurat så hardt men kjenner at det henger.

 

Sliter altså med at lampa lyser og at tomgangen er helt på trynet. Hvor finner jeg lamdaen? bortsett fra på eksossiden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. har CQ20V selv..

 

Man fikser noe, så går noe annet i stykker, det er denne bilen kort fortalt..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger giver/føleren til 'mangel på olje' symbolet i kjørekomputeren da? : eek : er avhengig av bilen i jobb så er litt på slitern. og for 3dje gang. Hvor er lamdaen kobla til??:confused: :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambdaen finner du en plass på eksosen etter turbo.. er gjenget inn i eksosen og med 3 ledninger it fra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambdaen finner du en plass på eksosen etter turbo.. er gjenget inn i eksosen og med 3 ledninger it fra..

 

 

Hvor kommer den INN på elektronikken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktene sitter i en brakket til høyre for topp deksele, når du står forann bilen. Eller så kan du bare følle ledningene. Det er to kontakter, den ene er det to stikkere på og den andre er det en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktene sitter i en brakket til høyre for topp deksele, når du står forann bilen. Eller så kan du bare følle ledningene. Det er to kontakter, den ene er det to stikkere på og den andre er det en.

 

Kobblet fra disse to men ble ikke spessielt mye bedre tomgangen.. kanskje litt?.. : rolleyes

 

Ang. oljelampa så ser det ut til at den har slutet å lyse. kjørte meg ett lite 10minutt etter å ha kobblet det opp på nytt så det skal være i orden.

 

 

Sliter fortsatt med Tomgangen. Noen tips? LMM/coil/p.ledninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke stas dette problemet med trykk under stemplene, jeg har hatt det på en 10 v, da kom det plutselig og skyltes sprekk i et stempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.