LZ5P - Eksisterer ikke denne fargen?

Anbefalte innlegg

Min 90mod 200 20v mangler lappen hvor info om fargekoden står. Jeg har derfor vært innom VW/Audi bilskade på hvam for å finne ut av lakkoden. Dem brukte et apparat som dem la på lakken et par steder og kom frem til at det var lakkode LZ5P. Problemet er at deleavdelingen ikke kan finne den lakken i systemet sitt.

Er det noen som jobber på en deleavdeling for Audi som kan være snille og sjekke dette for meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt tenkes det er mulig å finne frem til hvilken farge du har

ut ifra et bra bilde av bilen, og kloke hoder som glaner i brosjyrer

på nordicaudi.com etc. Får du lakknavnet SKAL de da kunne finne

koden på delelageret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen på min bil finnes heller ikke, i følge lakkatalogen hos den lokale forhandleren, så en kan ikke si at de SKAL finne koden på delelageret.

 

Rune: Det hjelper veldig mye hvis du forteller hva slags farge bilen din har, evt. poster et bra bilde av den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager mangler på info :o

 

Her er bilder av bilen http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3694

Var innom Erik Arnesen VAG i lunsjen og fikk en utskrift av alle fargene denne bilen skal ha kommet med. De fargene som er blå heter:

Azuritblå Y5D

Aquamarine Y6T

Glacier (Gletcher) Y5U

Nautic Y5Z

 

Etter det jeg har funnet ut på nettet er den første alt for mørk, de to neste er alt for lyse mens Nautic blue metallic Y5Z kan stemme. Problemet er at de Audiene jeg har sett med denne fargen virker mørkere. Denne linken viser en i klubben med denne fargen:

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4887

 

Kan dette være min farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende farger er levert ordinært til 90-modell Audi 200:

 

ALPINWEISS 90E

AQUAMARIN-METALLIC (HELLBLAU) Y6T

AZURITBLAU Y5D

BAMBUS-METALLIC (HELLBRAUN) Y1Z

BRILLANTSCHWARZ Y9B

CAYENNE-PERLEFFEKT Z3Z

GLETSCHER-METALLIC (BLAU) Y5U

KRISTALLSILBER-METALLIC Y7T

LAGO-METALLIC (GRUEN) Y6Z

MALVENROT Y3E

NAUTIC-METALLIC (DUNKELBLAU) Y5Z

PANTHERO-METALLIC (SCHWARZ) Y9Z

PAPYRUS-METALLIC (GRUEN) Y6U

PERLMUTTWEISS-METALLIC 0A9

SHERWOODGRUEN Y6D

TITAN-METALLIC (GRAU) Y7P

TORNADOROT Y3D

ZYCLAM-PERLEFFEKT Z3T

 

Av alle de fargene her og bildene av bilen din vil jeg nesten gjette på titanmetallic grå, Y7P, men kan jo være fargene på bildet som er feil.

 

Nautic blue tror jeg blir alt for mørk og alt for blå. Bilen din ser på bildene på min skjerm mest grå ut med en blåtone, ikke mest blå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Y7P blir helt grå, det var lakkoden på min forrige bil. Jeg er enig nautisk blå ser for mørk ut, men bildet av bilen mi lyver nok litt. Den ser litt "blåere" ut in real life.

Jeg får nok ta meg en tur til lakkerer igjen, får prøve møller-ryen denne gangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Z5P står ikke oppført som noen lakkode i det hele tatt i min oversikt engang.. :P Nå er den relativt gammel, men nyere enn bilen din.. :)

 

Z5N Minerva-Perleeffekt (blå)

Z5T Blå Perleeffekt

Z5U Indigo-Perleeffekt

Z6P Gomera-Perleeffekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.