Hvordan montere V8 lamper på Audi 90 ?

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å montere V8 lampene til dama på bilen hennes.

 

Som kjent så må den midtre refleksplata kappes da den er for lang.

 

Jeg vet det er flere av bilene i klubben som har dette så da er det vel noen av dere som har gjort dette før ? Håper derfor at dere kan komme med tips og råd på bakgrunn av den erfaringen dere gjorde dere under montering. Mål, type sag, hvordan få det rett etc etc .....

 

Takk

 

*Jeg er en død mann om jeg kapper feil*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selvsagt sett denne billedserien!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har sett den.

 

Tenkte mer på om det var noen her som faktisk hadde gjort selve jobben og kunne dele erfaringer. Om du vet nyprisen på disse lampene så skjønner du at min helse er i fare om jeg kapper feil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte bilen min med V8 baklykter, vet ikke hvordan det er montert. Vet bare at lyktene på sidene(bremse og kjørelys) koster 900Kr ny (gumpens), jeg var litt uheldig for noen månder siden å knuste lykta bak på venste side. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Beurling Løland

jeg kjøpte bilen min med V8 baklykter, vet ikke hvordan det er montert. Vet bare at lyktene på sidene(bremse og kjørelys) koster 900Kr ny (gumpens), jeg var litt uheldig for noen månder siden å knuste lykta bak på venste side. :D

 

...og den midtre plata koster den nette sum av 3000.- .... totalt for en V8 hekk - 5.000.- blanke riksdalere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en brukt rød/oransje bakplate først og bruk den som "forsøkskanin" da vel. De burde ikke koste mange 100-lappene regner jeg med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Skaff deg en brukt rød/oransje bakplate først og bruk den som "forsøkskanin" da vel. De burde ikke koste mange 100-lappene regner jeg med.

 

Lampene skal på innen Drammens treffet på lørdag, så jeg rekker nok ikke å spa opp noen forsøkskanin :( Det får bære eller briste .... om jeg slutter å poste her så har dama drept meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Paul Guillen

...og den midtre plata koster den nette sum av 3000.- .... totalt for en V8 hekk - 5.000.- blanke riksdalere....

 

 

Jammen godt at jeg ikke viste nyprisen da jeg satte byggsaga i baklys rampen, Kappet bort ca 1,5 cm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer lyktene rett i? Like skruefester og vinkler? Kun midtfeltet som må modifiseres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer man må bare ta bort ca 1,5 cm av midtdelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer lyktene rett i? Like skruefester og vinkler? Kun midtfeltet som må modifiseres?

 

Passer rett i alle fester ja, det er kun kapping av midtre plate som må utføres. Her ble resultatet. ( PS. Bilen er solgt )

DSCN0090-40%.JPG

DSCN0091-50%.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.