#1 Skrevet Mai 29, 2006 På min Audi 80 B3, har jeg di siste dagene vært plaget med at det er knekkelyder i forstillinga. Særlig ille er det hvis jeg ratter helt over, for så å rygge. Da smeller det grusomt! Samtidig er bilen rar på styringa under kjøring, ved at jeg holder rattet samme posisjon under sving, men plutselig går hjula litt tilbake, og jeg må dra mer i rattet for å holde svingen. Svinger jeg brått en vei, knekker det også frammi der. Innimellom kan rattet vær beint mens jeg kjører rett fram, så knekker det i forstillinga/demper eller noe, og rattet er sjeivt mens bilen går rett fram! Hva skal man gjøre med det?? Har nylig byttet høyre endeledd, og hatt bilen inne på forstillingskontroll. Alt sitter som det skal også så jeg forstår ikke dette.. Tenkte å bytte dempere og fjærer nå snart, hva mer skal man ta samtidig for å bli kvitt dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2006 er det et lager nede, i selve fjærbeinet? Noen som sa det, at der satt et nålelager.. stemmer dette? Hva er det som lager ulyd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2006 Sjekk foringene i nedre bærearm og foringene i brua !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2006 gjorde dette på igår, og syntes at alt så helt og fint ut.. men mulig man må koste på seg å bytte foringene i bærebrua.. Noen som vet pris på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2006 Sjekka endeledd og kuler da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2006 Dem bytta et endeledd når bilen var inne på forstillingskontroll 15. mai. Var rart hvis det var mere som var ødelagt.. gummien på bærekulene er hel, og virker som dem er ok. Nå var jeg nettopp ute og kjørte, og gira fra 2. til 3. gir, og slapp forsiktig. Det var nok til at styringa ble litt skeiv.. Ble sittende med rattet litt skeiv, mens bilen gikk rett fram. Fatter ikke bæra! trenger seriøst noen gode tips?! Ingen som har hatt dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2006 Hvordan er drivleddene dine? hull på en mansjett? Jekk opp bilen fremme (begge hjula) og sett bilen i fri. Rotér så hjulene for hånd med full sving og hør etter lyder fra drivleddene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2006 Drivleddene virker ok, har ikke sett noe hull på mansjetter. Har et dårlig motorfeste, som skal byttes. Men styringa skal da ikke bli slik, og ihvertfall ikke så mye knekkelyder og sånt. Har spurt flere folk om dette, og ingen forstår det. Synes det høres merkelig ut.. Fikk tips om et lager i selve fjærbeinet, men har aldri hørt om noe slikt før. Er det tilfelle at det er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2006 Hei! Jeg har noe av det samme problemet. Riktignok ikke så mye som deg. Bilen min er senket og jeg lurer på om det kan ha en sammenheng. Skal sette på orginale fjærer i helga og bytte ytre styre-/endeledd. Kan gi deg en tilbakemelding på om problemet blir løst da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2006 Hadde vært flott å høre hvordan det gikk. Men dem bytta ett endeledd på bilen, siden det var dårlig. Tenker da på leddet på styrestaget.. Ringte idag og klagde til verkstedet som hadde tatt kontrollen, så skal prøve å komme meg dit en tur i morgen. Skulle ta oss en prøvetur, og så fikk dem sette meg opp på ny time. Skal få han til å finne ut hva det er, så jeg får bytta det før jeg får ny kontroll. Tenke jeg også skulle hive på nye dempere (gule koni) og senkefjærene.. Tror bilen er senka nå på originaldempere. Det vil si, kappa fjærer.. Vet ikke historia bak bilen noe særlig, ettersom jeg kun har hatt den i 2 mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2006 Hei! Jeg tror problemet ligger i senking og dempere med orginal lengde. Jeg har H&R 40 mm senkesett, men orginal lengde på demperne. I og med at jeg bruker bilen mye i jobb og på hytta så skal jeg ha den opp i org høyde (S4 "Allroad"). Håper det da blir slutt på lydene ved mye rattutslag. Tar endeleddene i samme slengen. Legger inn en melding her når det er gjort i helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 31, 2006 Var på verkstedet idag med bilen, og dem sa jeg skulle bare komme tilbake om lyden ikke og det med styringa ikke gikk over etter jeg hadde bytta dempere og fjærer. Så venter bare på nytt fjærbein, så er det skifting på gang! Fikk demperne fra Rodin idag, men dem sendte meg røde koni bakdempere, jeg som skulle ha gule. Liten stek i regninga, men det får gå.. Skal ringe i morgen, jeg. Jepp, la meg få høre hvordan det gikk med byttinga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 1, 2006 Hei Et spm til deg med s4 og H&R senkesett. Jeg har det samme på min bil. Er bilen din ca 2cm høyere bak en foran??? Lurer fælt på dette jeg. Det er min skjønner du. beklager jeg bruker tråden din til dette spm:) Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 1, 2006 Hei! Samme på bilen min. Litt høyere bak enn forran. Bedre det enn omvendt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2006 OK da slår jeg meg til ro med det. Min var motsatt når jeg kjøpte den, ikke bra. Så da måtte jeg kjøpe nytt senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...