Spørsmål angående Fk Silverline X

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke verdens mest tekniske person, og har aldri vært borti senkesett før akkurat nå.. Har akkurat satt på 3 av fire nye dempere og fjører på bilen.. Den øverste bolten knakk rett av etter mye blod, svette og tårer når den siste gamle demperen skulle av..: gråter : Derfor gjenstår det å få den ut : bråk :

Men det jeg lurer litt på er hvordan man vet hvor mye bilen er senket? Har justert litt opp og ned å prøvd å finne en høyde som gjorde at bilen ser bra ut.. men har jo ikke peiling på hvor lav den egentlig er nå : klø :

Lurer også på hvilke papirer som skal ligge i esken til settet? Er litt usikker på om det kansje mangler noen papirer.. Har en liten bruksanvisning av hvordan demperen skal monteres sammen + hva som skal brukes av orginaldelene.. Så har jeg noen skrue og mutter beskrivelser og en rødt ark med noe tysk på som jeg ikke forstår... Hva er det som er tüv av dette? Står ingenting i papirene om at settet i det hele tatt er til en passat 3b, selv om jeg da har funnet det ut siden det passet veldig bra:) Burde det ikke stå i papirene at settet er til en passat 3b + noen beskrivelser av hvordan settet senkter (hvor mange mm osv) ??

Takker for svar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TüV-papirene burde være lett gjenkjennelig med TüV logo på øverst i hjørnet.

 

Der står det også at der er til bilen din (og evt hvilke andre biler dette settet er til.

 

Men.. Jeg fikk ikke med TüV-papirer i mitt FK-sett... Snakk med de du kjøpte settet av og de burde klare å skaffe deg dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TüV-papirene burde være lett gjenkjennelig med TüV logo på øverst i hjørnet.

 

Der står det også at der er til bilen din (og evt hvilke andre biler dette settet er til.

 

Men.. Jeg fikk ikke med TüV-papirer i mitt FK-sett... Snakk med de du kjøpte settet av og de burde klare å skaffe deg dette.

 

Hvem skaffer dissa TUV papira jokke? Jeg mista mitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skaffer dissa TUV papira jokke? Jeg mista mitt...

 

Forhandleren du kjøpte settet av.

 

Eller du kan maile FK selv og be om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, godt spørsmål : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte det privat, så får bli fk da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke bare å få kopi fra andre me samme senkesett på samme typen bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke bare å få kopi fra andre me samme senkesett på samme typen bil?

 

teknisk sett? Jo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for hjelpen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva med senkingen? Har somsakt talt opp likt, dvs 40 ringer på hver side talt nedefra og opp på demperen, når jeg justerte høyden. Hvordan kan jeg vite hvor mye bilen er senket da? Hvordan finner man best ut av hvor mye den er senket til en hver tid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.