#1 Skrevet Mai 29, 2006 Hei igjen: smil : Siden jeg har mistet alle gira bortsett fra 1 og revers på automatkassa mi: bh : så lurer jeg på om det er usunt og kjøre på 1 gir over lengre tid?? ligger på mellom 3000-4000 omd når jeg kjører, olja er ca 125-130 grader.. Har ca 5 mil å kjøre til jobb, har leiebil ut uka, men fra mandagen av må jeg nok bruke kjærra:) alle svar tas i mot med stooooor takk: smil : Noen om har noen formening om dette da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2006 Er vel ikke noe spesielt usunt for annet enn bensinforbruket.. Men når det gjelder feilen på girkassen din: Den feilkoden du har fått er ikke spesielt uvanlig og skyldes som oftest korrosjon/skitt som gir dårlig kontakt i denne kontakten, som er "hovedkontakten" til girkassen. Om man tar opp, renser, pusser og setter inn med silikonfett er ofte problemet løst uten at det koster noe særlig. Den prisen du hadde fått var jo helt avsindig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2006 Er vel ikke noe spesielt usunt for annet enn bensinforbruket.. Men når det gjelder feilen på girkassen din: Den feilkoden du har fått er ikke spesielt uvanlig og skyldes som oftest korrosjon/skitt som gir dårlig kontakt i denne kontakten, som er "hovedkontakten" til girkassen. Om man tar opp, renser, pusser og setter inn med silikonfett er ofte problemet løst uten at det koster noe særlig. Den prisen du hadde fått var jo helt avsindig.. Ja det er det jeg har hørt også, han lurte litt han på RATS også, spurte flere ganger om jeg var helt sikker på at denne saken var gåån:confused: Jeg syntes jo de på verkstedet tok litt lett på ting også da, var bare og feilkode, og bort men: bråk : Men jeg tenkte jeg skulle høre litt med RATS gutta:) Ang bensinbruket så merket jeg det ja: smil : men nå har jeg leid meg bil ut uka, så jeg får håpe at ting ser bedre ut da: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2006 RATS anbefales ihvertfall. Har god erfaring og har hørt mye bra. Ikke de billigste, men mye billigere enn Møller, og MYE bedre når det gjelder automat. Møller bare bytter og presenterer en enorm regning.. (girkassebytte på en Audi V8 kom på 126000,- på Møller Ensjø for 4-5 år siden. Takker høyere makter for garanti!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2006 RATS anbefales ihvertfall. Har god erfaring og har hørt mye bra. Ikke de billigste, men mye billigere enn Møller, og MYE bedre når det gjelder automat. Møller bare bytter og presenterer en enorm regning.. (girkassebytte på en Audi V8 kom på 126000,- på Møller Ensjø for 4-5 år siden. Takker høyere makter for garanti!) Da har jeg fått igjen bilen fra RATS, regningen var 4000 kr under møller: smil : : smil : kjempe fornøyd med bilen, var som og kjøre ny bil jo: rock : så jeg tar av meg hatten for disse gutta ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...