#1 Skrevet Mai 30, 2006 Hva slags motor sitter det i bilen hans ... ? 10 V A2 motor ? Link til resten av bildene: http://www.kimmit-sport.com/ksr/showthread.php?t=52 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2006 oi oi! gromt! ikke mye unødig luksus der nei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2006 Helt rått. gikk godt rundt banen i allefall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2006 Ser jo ut som en audi 200 TransAm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2006 skulle jeg tippe ville jeg tro det er en rally motor og ikke TransAm, men dette kan sikkert noen andre bekrefte eller avkrefte. Noen kloke hoder som her og nå kan si at det IKKE er en "standard" 20V blokk som er brukt sammen med 10V toppen her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2007 Ser jo ut som en audi 200 TransAm motor. Det er ikke TransAm motor, men en "vanlig" alu rallymotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2007 Har lest et sted at denne motoren er en skikkelig "bastard". Bjørk har bygd den av ei 20v blokk og en 10v topp ! Sikkert et helvete å få de olje og vannkanalene til å passe, pluss alle bolter og slikt da !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2007 Etter hva jeg ser er dette; IKKE TransAm bunndel IKKE A2 bunndel IKKE 20V bunndel ... men en gr 4 eller A1 bunndel. Og da er det ingen hokus pokus med bruk av motorsport 10V topp på bunndelen, da Audi utviklet aluminium bunndel for å lette vekten i nesen og redusere understyring til A1, og det er akkurat samme bunndelen som gikk videre til A2 og Sport quattroene, gate som rally utgave. Så, vips har du første 20V toppen Audi laget til turbofemmerene på en "10V" bunndel. Så, oljekanaler osv er ikke noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2007 rått!! men hvorfor har han lakka blokka om den er av alu? da ville jeg da "skryty" av det ved å ha den uten lakk;)heheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2007 Han ene på jobben hadde visst overhørt bjørk når han forklarte hvilken motor det var, å han hadde visst sagt at det var 20v bunn med 10v topp, Var visst ett helvete å få det til å passe sammen, han måtte bla frese ut hullene til toppen slik at de ble ovale å fikk gjennom boltene. Da 10v toppen er visst kortere enn 20v toppen, med andre ord så er det kun det midtre forbrenningskammeret som er i riktig possisjon å de fire andre er litt "off". Det var det han hadde fått med seg, så jeg skal ikke påstå at dette er sant. Jeg vet ikke om hva som er forskjellene på de forskjellige femmerne, så jeg har ikke peil. Men han som fortalte meg det er ikke akkuratt en person som forteller piss heller, rimelig seriøs kar.. Ikke vet jeg:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2007 Hallooo ja! Tror jeg må rette meg selv her, tydeligvis i eksamenståka. Tenkte det bildet som er lagt inn her var fra av Björk sin bil under byggeprosess eller så... Har noen et reelt bilde av motorrommet på Björk-urquattroen da? Så skal jeg IKKE motsi det er en 20V bunndel enn så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2007 Han ene på jobben hadde visst overhørt bjørk når han forklarte hvilken motor det var, å han hadde visst sagt at det var 20v bunn med 10v topp, Var visst ett helvete å få det til å passe sammen, han måtte bla frese ut hullene til toppen slik at de ble ovale å fikk gjennom boltene. Da 10v toppen er visst kortere enn 20v toppen, med andre ord så er det kun det midtre forbrenningskammeret som er i riktig possisjon å de fire andre er litt "off". Det var det han hadde fått med seg, så jeg skal ikke påstå at dette er sant. Jeg vet ikke om hva som er forskjellene på de forskjellige femmerne, så jeg har ikke peil. Men han som fortalte meg det er ikke akkuratt en person som forteller piss heller, rimelig seriøs kar.. Ikke vet jeg:confused: hmm... det med at det er lengde forskjell på10 og 20v hørtes da rart ut.. alle blokkene og veivene til 10v og 20v motor er da like! og at det er forskjellig avstand mellom forbrenningskammerne hørtes ssssnodig ut: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2007 hmm... det med at det er lengde forskjell på10 og 20v hørtes da rart ut.. alle blokkene og veivene til 10v og 20v motor er da like! og at det er forskjellig avstand mellom forbrenningskammerne hørtes ssssnodig ut: klø : Ja, jeg aner ikke. Synes det hørtes rart ut at noen vil bygge en såpass vass motor så "jalla".. Men som sgt ikke peil jeg.. Ligger ett bilde her nederst på siden på gatebil http://www.gatebil.no/index.php?id=1425&pageid=116 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2007 Synd det er fra litt gæren side av motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2007 Synd det er fra litt gæren side av motoren. Fant bildet her, fikk ikke linke til bildet Er samme bil vi snakker om her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 11, 2007 Fant bildet her, fikk ikke linke til bildet Er samme bil vi snakker om her?? Det er nok samme bilen ja (ut ifra hva jeg ser på rørramme støtte og kappingen av støtdempertårnene. Desverre er det ingenting som sier meg at bunnen her er noe originalt "Audi Sport", så kan godt tenkes det er bygget på en vanlig 20V bunndel. Bare som et lite innskudd på siden av diskusjonen; hørt at veiva på rally 10Vene er lettet med 5kg av de opprinnelige 10... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2007 Veier veiva i en 10v femmer 10kg??? Det er ikke mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 12, 2007 Aner ikke! Hva er "vanlig" vekt på en femmerveiv da? Var det lettet TIL 15kg da mon tro? Uansett var det STOR endring fra vanlig veiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 12, 2007 Jeg veit ikke jeg heller på en femmer men vet at ei rimelig standard 4'er veiv veier rundt 25kg så ei 5'er heller vel over 30kg vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 12, 2007 20v veiva jeg hadde var Serriøst tung. (måtte bære rundt på den når jeg solgte den ) Så 30kg syns ikke jeg høres gæli ut til en 20v veiv ihvertfal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 12, 2007 en annen ting er hvorfor lette veiva? Fleksing i veiva er noe dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 12, 2007 hurtigere respons? Blir vel som å lette et svinghjul? Ikke akkurat veeeeldig kjapp turborespons og bunndrag på disse 10Vene originalt... Har vært noe spesialbehandling av de motorsportveivene utover bare å frese av/polere de etter hva jeg har lest i en av bøkene jeg har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 12, 2007 En standard 20v veiv veier 19.6 kg + - litt balansering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 12, 2007 Walter. Nå fikk du meg nettopp til å føle meg svak. Men 20kg er jo forsovidt en del, når veiva er så "liten" og uhåndtelig å drasse på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 12, 2007 Når jeg entert Våler (gatebil) i dag var Bjørk på vei vekk derfra med bilen på henger så tror ikke den har det helt fint med seg selv? Lukter havari lang vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...