Hjelp til justering av FK gewinde

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her ang. mitt justerbare FK silverline sett.

 

Har montert alt , hatt 4 hjuls kontroll, justert etter beste evne :)

 

Problemet er at bak er det så lite justeringsmuligheter bak, nå er den justert nesten øverst bak (se på bilde av bak felg, kan nok justeres opp 1 cm til ca.) , men enda subber bilen med 8*19 ET35 , en kombinasjon mange kjører med uten problemer!

 

Det jeg begynner å få mistanke om er at jeg har fått feil bakfjærer. Så det jeg trenger hjelp til er om noen har en A4 8E med tilsvarende sett kan si om det er likt på deres eller om de tror det samme som meg.

 

Se også på bilde av fjær som viser at høyden er justert nesten helt oppe.

 

ALLE tips mottas med takk!

 

Sjekk også min profil for bilder av hele bilen!

 

Hvorfor har egentlig audi begynt med å dele opp fjær/demper bak? B5 er jo ikke slik og desto lettere å justere.

 

Hilsen litt rådvill for øyeblikket

 

PS: Har selvsagt sendt forespørsel til amp-tuning om dette, gjorde det nettopp, så poster svar her.

bilde fjær bak.JPG

Bilde senk bak.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På fjærene bak så står det : FK60HA

 

Noen som kan veifisere om dette er riktig til min bil? Er evig takknemlig om noen kan sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sjekket Tuv papirene nå , stemmer med at jeg skal ha FK60HA fjører bak.

 

Så da er teorien med feil fjører knust.

 

Så da er det kanskje bare at det er lite justerings muligheter oppover på FK settet mitt : mad :

 

Igjen om noen andre med lik bil og likt senkesett har sånne erfaringer så setter jeg pris på om dere deler det med meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har FK Silverline på samme som bil som meg ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spm, men står fjærene her justert nesten i bunn eller på topp?

 

attachment.php?attachmentid=41705&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spm, men står fjærene her justert nesten i bunn eller på topp?

 

attachment.php?attachmentid=41705&stc=1&

 

Har funnet ut at justeringen er justert nesten på topp!

 

Men en annen ting , kan noen være så snill å bekrefte at justerings mekanismen skal være i bunn og ikke i topp.?

 

Er jo mange andre her som har senkesett på bilene sine , jeg vet KW skal være motsatt av sånn verkstedet har montert på min bil, derfor usikker på hele greiene akkurat nå :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe Rasmus?

 

Har selv sett bilen live og kan heller ikke å forstå at det er riktig at bilen skal være så lav som den faktisk er når den nå er justert på det høyeste for bilen er virkelig lav bak! Tuv mener jeg gikk fra 40-60 mm på dette settet og jeg tørr vedde MYE på at den er senket mye mer enn 40 mm bak nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alle på Våler eller ? : klø :

 

Må da være noen i klubben som har lik bil som meg med FK senkesett montert.

 

Trodde FK var populært eg :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det ikke med noe monteringsavisning da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt FK selv, men mener det står riktig montert med justeringen i bånn ja.

KW pleier ikke levere med monteringsanvisning, så går ut fra at FK også driter i det..: bh :

Er også enig i at bilen ser skremmende lav ut til å stå justert til nesten d høyeste..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det ikke med noe monteringsavisning da?

 

Tror du virkelig jeg hadde spurt om dette da......: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du virkelig jeg hadde spurt om dette da......: smil :

Hehe.. bra spørsmål. Er vel ikke noe poeng i å studere åssen det er på min egen bil heller da, da det er B5.. :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt FK selv, men mener det står riktig montert med justeringen i bånn ja.

KW pleier ikke levere med monteringsanvisning, så går ut fra at FK også driter i det..: bh :

Er også enig i at bilen ser skremmende lav ut til å stå justert til nesten d høyeste..: klø :

 

 

ok, håper noen som har FK kan bekrefte at dette er rett eller feil , mener KW har justeringen på topp nemlig.

 

Ingen monteringsanvisning med dessverre , amp-tuning , der jeg har handlet har heller ikke monteringsanvisning.....

 

Jeg hadde aldri trodd det skulle bli noen problemer med det relativt "snille" oppsettet her, så håper jo nesten noe er montert feil nå.Er jo andre med lik bil som senker MYE mer enn jeg hadde planer om.

 

Håper flere kommer med littt hjelp snart :)

 

Takk for alle innspill , føler meg litt låst her nå , skal vertfall få montert bilen helt opp til uken , håper det bedrer seg mye da, men hadde jo vært greit å fått bekreftet om montering er riktig før dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. bra spørsmål. Er vel ikke noe poeng i å studere åssen det er på min egen bil heller da, da det er B5.. :|

 

Tror B5 er likt foran & bak? Altså etter min mening MYE bedre løsning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært borti disse bilene slik, men om du setter justeringa i bunn eller topp har jo ikke det betydning for lengden på fjæra. Men du sier det er en cm igjen å justere? Er fjæra langt inn mot innfestningen av bærearmen? Er den langt inne har jo en cm mye mer å si 3cm lengre ute på bærearmen, hvis du skjønner??... Men det kan jo være som du sier at det er feil fjærer, vet det er forskjellige sett til de samme bilene avhengig av quattro eller disel osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært borti disse bilene slik, men om du setter justeringa i bunn eller topp har jo ikke det betydning for lengden på fjæra.

 

Enig i dette, men kan jo være om justering skulle vært i toppen , så mangler kanskje en "pakning" eller noe fra original fjærene eller noe, aner absolutt ikke

 

Men du sier det er en cm igjen å justere? Er fjæra langt inn mot innfestningen av bærearmen? Er den langt inne har jo en cm mye mer å si 3cm lengre ute på bærearmen, hvis du skjønner??...

 

 

Er nok riktige fjærere , sjekket dette i TUV papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

absolutt ingen som har tips her? Nå er bilen justert helt opp, men ser fremdeles ut som om den er senket 60-80mm :confused:

 

En her på jobb har montert FK silverline på sin 97 modell passat stasjonsvogn, altså helt likt sett og den er jo som original justert på det høyeste.

 

ALLE tips mottas med takk, er rimelig desperat nå : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg kan hjelpe med er at jeg monterte samme settet igår på en A6 2000 mod.. Har ca 1-1 1\2 cm igjen å justere NEDOVER på fjøra bak, og nå ligger hjulbuen ca 2cm over dekket..

 

Når du demonterte lå det en gummi pakning både oppe og nede?? Den oppe skal framdeles være der..

 

Utover det KAN det jo være en produksjons feil?? Kan komme med kommentar når vi har justert min senere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket at jeg har riktige fjører, skal ta av dekket i dag og sammenligne med en passat 97 modell med samme sett, så se om det er noe som ser riv ruskende galt ut.

 

Kan også ta litt mer detaljerte bilder i kveld, så folk får se , men gummi pakningen oppe er der....så det er riktig, og når fjørene er riktige i fohold til TUV papirer så er det jo ikke så mye mer å sjekke dessverre....

 

Ben : Fint om du kan komme med flere kommentarer etter justering, gjerne ta noen bilder av demper/fjør, så kan vi sammenligne mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.