Anbefalte innlegg

Når jeg kjører og slipper gassen/gir på så kjenner jeg at hele girstanga slår/rister. Er det pga dårlige motor/girkasse fester, eller er det bare slik det er?

Har bestillt meg ny giroverføring for denne er noe slakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjører og slipper gassen/gir på så kjenner jeg at hele girstanga slår/rister. Er det pga dårlige motor/girkasse fester, eller er det bare slik det er?

Har bestillt meg ny giroverføring for denne er noe slakk.

På en eldre quattro så vil det nok være litt sånn....litt slakke i drivverket.

Men om det virkelig merkes på bilen at du slipper gassen, (at den fks : vugger til med det samme, eller tar litt tid fra du slipper gassen til "rykket" kommer).....kunne ha tatt en titt på det en dag...men du bor jo så langt oppi fjellene her atte:p : smil :

Tips: start motoren, gå ut å gi litt gass opp til ca 3000-4000rpm i fra motor rommet et par ganger

hvis motoren vrir seg over til siden (litt er lov..1-1,5cm),over det så har du nok gåene fester....

Mvh: Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, synd du ikke var på siste treffet. Kan ta en titt på det. Tar en stund før rykket kommer ja. Men det er jo litt pga mellomakslingen. Ble bedre etter jeg bytta til en bedre en da. Men det jeg synes er mest snodig er at giret bytter oppførsel. Noen ganger må jeg presse ned spaken (reverssperra) for å få den lett i første gir. Og reversen går inn uten å trykke ned. Også blir det riktig igjen.

Blir ofte feil når jeg er litt hard når jeg rygger. altså slipper clutchen litt fort. Kan jo ha noe med giroverføring. Men det skal byttes snarest. Kommer til namsos på torsdag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe at det er både motorfester og girkassefester .

Ville prøvd og byttet foringene på girkassa først . (De koster minst)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foringene hvor? Noen som holder kassa? Har bestillt det staget som går mellom kassa og girstanga. Det er endel slakke i det.

Må få sjekka om motorfestene er dårlige. Er det noen uorginale fester som kan lønne seg å kjøpe? Vibra-technics eller noe.? Koster vel svinmye for orginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk på mekonomen, tror ikke det er så gal pris. Måtte vel ut med et par hundre for hvært av motorfestene.. I tillegg kommer foringer til festet i front, hvis dem må byttes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foringene hvor? Noen som holder kassa? Har bestillt det staget som går mellom kassa og girstanga. Det er endel slakke i det.

Må få sjekka om motorfestene er dårlige. Er det noen uorginale fester som kan lønne seg å kjøpe? Vibra-technics eller noe.? Koster vel svinmye for orginale.

Motorfestene er nok dyre for dem er oftest hydrauliske. Hvis du ikke har byttet girkassefestene på en stund kan jeg love deg at du vil merke forskjell om du bytter dem. Er ikke så dyre men kan være trangt å komme til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfestene er nok dyre for dem er oftest hydrauliske. Hvis du ikke har byttet girkassefestene på en stund kan jeg love deg at du vil merke forskjell om du bytter dem. Er ikke så dyre men kan være trangt å komme til..

Vet ikke når de er byttet. Sikkert aldrig :P Merker at det slår litt når jeg slipper gassen. tar en stund før motoren blir med på turtall. Så må vel prøve å bestille meg girkassefester da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.