Hjelp!! Støtdemperskifte! (Typ89)

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte demper på Coupe'n nå.. Men det har seg sånn at jeg får F#*¤#¤#"! ikke løsnet mutteren som holder dempern nedi fjærbeinet.. Bruker den største rørtanga jeg kunne klare å oppdrive.. + litt rør for å få mer dreis på det.. Men den vil ikke løsne.. :confused:

Noen tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å bytte demper på Coupe'n nå.. Men det har seg sånn at jeg får F#*¤#¤#"! ikke løsnet mutteren som holder dempern nedi fjærbeinet.. Bruker den største rørtanga jeg kunne klare å oppdrive.. + litt rør for å få mer dreis på det.. Men den vil ikke løsne.. :confused:

Noen tips ?

Dette kan sitte no jævlig noen ganger

MASSE Rustløser og større verktøy. pleier å virke for meg. Har også lagt ting i dieselbad natta over med stort hell hvis det er endel rust...

Kan prøve med litt varme (men vær forsiktig så ikke demperen tar fyr / eksploderer)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips ?

Har du en dremel eller et lite lignende verktøy? Kapp av mutteren (opp langs kanten og inn til demperstanga), så piller du den bare av. Så må du jo ha nye selvsagt :) De koster noen kroner på møller, men jeg har aldri giddet å streve med de forbanna muttrene der siden jeg ikke har verktøyet beregnet for å skru de av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk en stor meisel og en hammer og slå den opp...om du bruker ei tang klemmer du bare ekstra på gjenger og da blir det værre og få den opp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer demperen til å eksplodere når den er punktert da? :P

Har nye muttere men ikke dremel.. :confused:

Men er det ikke fort å ødelegge gjengene da? eller skjønte jeg bare ikke hva du mente ?

Meisel å hammer funker dårli på den muttern uten så mye som en kant.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer demperen til å eksplodere når den er punktert da? :P

Har nye muttere men ikke dremel.. :confused:

Men er det ikke fort å ødelegge gjengene da? eller skjønte jeg bare ikke hva du mente ?

Meisel å hammer funker dårli på den muttern uten så mye som en kant.. :o

neida du skjønte det helt riktig :)

Det er fort gjort å kappe innpå gjengene ja så tålmod er stikkordet. Du kan bruke vinkelsliper også, men da blir jo gjerne presisjonen dårligere og gjengene i enda større fare. Om du kapper ned så langt du tør, uten å røre gjengene på hylsa så kan du bruke en meisel og slå kanten på mutteren etterpå, da sprekker den nok ganske fort.

EDIT: Du får det til med ei baufil også forresten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

baufil er utelukket.. nå pakker jeg snart sammen så får d bare stå.. :P

Ikke arti å skru når det er bare prakk.. Får vel prøve me en vinkelsliper da.. :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hammer og meisel funker kjempe fint

har gjort det mange ganger....du slår bare et hakk for så og slå den rundt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du skal bytte demper er det bare å varme litt på mutteren...løsner med en gang da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray først med CRC penetrating oil (fåes kjøpt på f.eks mekonomen), vent litt (ca. 10 min, spray så en gang til, sett så støtdemperbeinet fast i en skruestikk eller få noen til å stå på beinet, bruk en slik tang som på bildet (kjøpes på biltema).

Det pleier som oftest å løsne med denne "oppskriften"....

lykke til

12-471_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

baufil, hammer og meisel funka.. : rock :

Bare den andre siden igjen i dag så skal gå litt fortere ja... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra...men da vet du åssen du gjør det på neste side! går en del fortere da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.