Video: Audi RS4 vs. BMW M3 CS

Anbefalte innlegg

Here's a great video of the new Audi RS4 and the BMW M3 CS going head-to-head on the U.K.'s "Fifth Gear." It's over 12 minutes long, but there's lots of energetic sideways driving to make it worthwhile. Much more fun than the inevitable enthusiast magazine track comparison.

http://www.autoblog.com/2006/05/26/video-audi-rs4-vs-bmw-m3-cs/

Lar videoen snakke for seg : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid deilig å Bayerns "stolthet" få pisk av Ingolstadts stolthet : haha : : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig feil å sammenligne disse bilene da. Vent å se gutter, kommer nok flere av disse testene om et års tid;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig feil å sammenligne disse bilene da. Vent å se gutter, kommer nok flere av disse testene om et års tid;)
Ja jippi jeg gleder meg allerede : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med din kommentar. Skulle ha vært morro å se hva RS4 hadde klart mot M3 CSL.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i at dette ikke er helt riktig å teste mot hverandre.

Selv om jeg er Audi-fan og ikke liker BMW så mye så må jeg si at jeg føler

at M3 er en mye bedre bil på bane. Det er jo en sportscoupe som BMW i mange

år har finpusset på for at den skal være tilpasset sportslig kjøring.

RS4 er vel ikke akkurat noe rasebil i utgangspunktet. Det må vil vel alle

innse, men jeg ville mye heller ha en RS4 igjen enn M3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i at dette ikke er helt riktig å teste mot hverandre.

Selv om jeg er Audi-fan og ikke liker BMW så mye så må jeg si at jeg føler

at M3 er en mye bedre bil på bane. Det er jo en sportscoupe som BMW i mange

år har finpusset på for at den skal være tilpasset sportslig kjøring.

RS4 er vel ikke akkurat noe rasebil i utgangspunktet. Det må vil vel alle

innse, men jeg ville mye heller ha en RS4 igjen enn M3.

Prøvd E46 M3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd E46 M3?

BMW M3 har jeg all respekt for. Det gjelder alle M modellene til BMW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sigmund; vi vet jo uansett at dette ikke duger for deg! :D

(hvordan går letingen forresten?)

Men generelt spørsmål, BMW M3 CS? Er det tilsvarende CSL,

foruten alle lettvektsdetaljene? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sigmund; vi vet jo uansett at dette ikke duger for deg! :D

(hvordan går letingen forresten?)

Men generelt spørsmål, BMW M3 CS? Er det tilsvarende CSL,

foruten alle lettvektsdetaljene? : klø :

CS er så godt som en standard M3, litt andre bremser og understell tror jeg. CSL derimot er noe helt annet. Sjekk denne: http://www.m3csl.de/specs.php

Står trolig en CSL i garasjen i løpet av sommeren. Så er det bare å ringe ESS:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd E46 M3?

Har ikke peil på BMW, men om det er den sist M3, ja. En kompis hadde

en slik for et år eller to siden. Men jeg har ingen vidre erfaring med BMW.

Men syns det lager gode biler, akkurat som Audi. Alle har sine gode og

dårlige sider. Men mener da M3 er en bedre bane/racing bil.

IMG_7852_web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peil på BMW, men om det er den sist M3, ja. En kompis hadde

en slik for et år eller to siden. Men jeg har ingen vidre erfaring med BMW.

Men syns det lager gode biler, akkurat som Audi. Alle har sine gode og

dårlige sider. Men mener da M3 er en bedre bane/racing bil.

Er nok bedre i sving ja. Lettere, og 50/50 vektfordeling. Blir jo også morsomere med bakhjulstrekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweeet : smil : det var deilig å se på ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det krever mye mer av føreren å sette den samme gode tiden med M3'en som med RS4'n på en bane. Det er egentlig hele nøkkelen til forskjellen mellom disse to bilene.

Det er langt lettere å utnytte kreftene i det trygge oppsettet og balansen i en svakt understyrt 4WD enn i det gammeldagse konseptet M3'en har - overstyrt RWD. (CSL'n også for den slags skyld)

Jeg kan garantere at 90% av kundene som kjøper slike biler de neste 10 årene verden over, vil kjøre langt raskere på en hvilken som helst bane med RS4'n enn de vil klare med både M3 CS og M3 CSL. Rett og slett fordi å kjøre "skikkelig" raskt med så kraftig motoriserte RWD's er det stort sett bare erfarne "racing"-sjåfører som klarer.

Så hva blir egentlig den "beste" gatebilen på banen ? RS4'n seff :)

Artig video foresten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bedre i sving ja. Lettere, og 50/50 vektfordeling. Blir jo også morsomere med bakhjulstrekk.
Er det morsomt å spinne seg vekk i svinger fordi man ikke får kreftene i bakken ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva blir egentlig den "beste" gatebilen på banen ? RS4'n seff :)

Beste bil på bane? Er vel den som har den raskeste offisielle tiden. Eller? Så langt jeg vet er CSLen betydelig raskere på bane.

P.S Ryktene sier at nye CSL veier drøyt 1200 kg og har 450hk. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det morsomt å spinne seg vekk i svinger fordi man ikke får kreftene i bakken ??

Om man ønsker er det gøy å spinne litt ja.:)

Ellers så tror jeg du undervurderer M-bilenes evne til å kjøre raskt i sving, er ikke nødvendigvis slik at alle kreftene blir borte bare fordi det er bakhjulstrekk. Vektbalanse er en viktig faktor for å få en bil til å gå fort gjennom svinger. Det er udiskutabelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste bil på bane? Er vel den som har den raskeste ofisielle tiden. Eller? Så langt jeg vet er CSLen betydlig raskere på bane.

P.S Ryktene sier at nye CSL veier drøyt 1200 kg og har 450hk. : vinke :

Som poenget mitt var, er det et ekstremt fåtall av de som faktisk kjøper disse bilene som greier å få en BMW'n til å nærme seg RS4'n tidsmessig på en bane. Så for vanlige folk er RS4'n en klart bedre bil, da den i større grad kompenserer for sjåførens manglende evner. BMW'n er bare rask om sjåføren er dyktig - RS4'n er rask, selv med normale sjåfører. ;)

Har du noe sted hvor disse tidene står ? Har kjørt M3'n selv (dog ikke på bane, desverre) og betviler på ingen måte at det er en rask bil på banen og at CSL'n sikkert er enda raskere. Men at den er betydelig raskere enn den nye RS4'n vil jeg gjerne se før jeg tror det. ;) Var foresten så heldig å sitte på med nye RS4'n på isbane med ispigg i vinter :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som poenget mitt var, er det et ekstremt fåtall av de som faktisk kjøper disse bilene som greier å få en BMW'n til å nærme seg RS4'n tidsmessig på en bane. Så for vanlige folk er RS4'n en klart bedre bil, da den i større grad kompenserer for sjåførens manglende evner. BMW'n er bare rask om sjåføren er dyktig - RS4'n er rask, selv med normale sjåfører. ;)

Har du noe sted hvor disse tidene står ? Har kjørt M3'n selv (dog ikke på bane, desverre) og betviler på ingen måte at det er en rask bil på banen og at CSL'n sikkert er enda raskere. Men at den er betydelig raskere enn den nye RS4'n vil jeg gjerne se før jeg tror det. ;) Var foresten så heldig å sitte på med nye RS4'n på isbane med ispigg i vinter :D

Kan ikke sammenligne M3 og M3 CSL, de har store forskjeller i prestanda både rett frem og på bane. Står litt om CSL vs RS4 her: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7619&highlight=csl+rundetider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke sammenligne M3 og M3 CSL, de har store forskjeller i prestanda både rett frem og på bane. Står litt om CSL vs RS4 her: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7619&highlight=csl+rundetider

Skjønner at du er M3 fan på din hals, men rart du ikke bare kan innse at Audi ikke ønsker å lage en bil som oppfører seg likt som M3 rundt en bane, derfor lager de sine Rs4 med firhjulstrekk og med et mer "understyrt oppsett".

Hva som er best på den eller den banen, på veien med den eller den sjåføren etc kan vi overlate til synseforum der folk stort sett er så forutinntatt at deres argumenter både pro Audi og BMW er totalt uinteressant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Here's a great video of the new Audi RS4 and the BMW M3 CS going head-to-head on the U.K.'s "Fifth Gear." It's over 12 minutes long, but there's lots of energetic sideways driving to make it worthwhile. Much more fun than the inevitable enthusiast magazine track comparison.

http://www.autoblog.com/2006/05/26/video-audi-rs4-vs-bmw-m3-cs/

Lar videoen snakke for seg : rock :

heftig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at du er M3 fan på din hals, men rart du ikke bare kan innse at Audi ikke ønsker å lage en bil som oppfører seg likt som M3 rundt en bane, derfor lager de sine Rs4 med firhjulstrekk og med et mer "understyrt oppsett".

Hva som er best på den eller den banen, på veien med den eller den sjåføren etc kan vi overlate til synseforum der folk stort sett er så forutinntatt at deres argumenter både pro Audi og BMW er totalt uinteressant.

M3 fan på min hals? Kanskje, etter to år i en RS4 er det vel greit å prøve noe helt annet..

Må jo være greit å diskutere dette på dette forumet uten at du kaller det forutinntatt og synsing?

Jeg har heller ikke problemer med å si at nye RS4 trolig er en meget potent bil.

Og det var heller ikke meningen å tråkke noen på tærne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye att og fra her nå... :P

Selv om jeg liker Audi bedre en BMW kunne jeg godt tenkt meg en BMW.

Men må bare si at det passer seg ikke å test disse to bilen opp mot

hverandre.

Kommer Audi med en sports coupe, ja da kan vi snakke duell.

(Eller BMW med en Touring M3 eller 4 dørst).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.