2,2TQ som harker??? hva er problemet

Anbefalte innlegg

hei, idag så begynte bilen min sånn helt plutselig å harke litt.. det høres ut som en 2 takter på en måte. den går ikke reint på tomgang.. står og hoppe mellom 900-1100 omregninger...

hva kan det være??

bilen er en 2,2 TQ 96 mod AAN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være slark i svingningsdempern på veiva, må bare bytte veiv og svingningsdemper, så er den ok igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette noe som vil komme fra ved en diagnosetest???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette noe som vil komme fra ved en diagnosetest???

Nop...men jeg vill kjørt diagnose på den først....

Kan være noen slanger som lekker og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder det kun ved tomgang? Kan jo være vann i plugghullene under dekselet du pusser ned om dagen da, var det på min etter motorvask ivertfall... Det er i såfall en enkel sak :) blås med blåsespiss, i såfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder det kun ved tomgang? Kan jo være vann i plugghullene under dekselet du pusser ned om dagen da, var det på min etter motorvask ivertfall... Det er i såfall en enkel sak :) blås med blåsespiss, i såfall...

tro vi faktisk har løsnignen her.. her brukt mye vann ja.. skal teste dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tro vi faktisk har løsnignen her.. her brukt mye vann ja.. skal teste dette.

masse vann er vel ikke det disse motorene liker best.

Du bør gå over med luftpistol og få vekk alt vann nedi coilpakka der.

har du flaks så har du ikke tatt noe elektrisk.

Lenge siden du bytta plugger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har netopp kjøpt bilen så jeg tenkte jeg skulle bytte. hvor får jeg tak i plugger med god kvalitet og er det en enkel jobb???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Bosch silber hos Autopower til rundt 120 - 130,- stk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel hatt av toppdekselet også kanskje? Da kan det være at du har fått en sprekk i en av plugghettene når du har satt det på igjen. Disse bruker å bli ganske harde med tiden, ettersom det er temmelig varmt nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FD5POR får du kjøpt hos KRB trading for 85kr pluggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB har ikke tri elecrtrode platina pluggen F5DPOR. Han selger en annen plugg som også fungerer fint til femmeren men denne har bare 1 elektrode. Har langt fra like god levetid som den originale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel hatt av toppdekselet også kanskje? Da kan det være at du har fått en sprekk i en av plugghettene når du har satt det på igjen. Disse bruker å bli ganske harde med tiden, ettersom det er temmelig varmt nedi der.

nope har ikke att av dette med tanke på plgghettene. men, nå kommer det ann på hva jeg og du ser på sm toppdeksel da. for meg så er det det dekselet det står 20V turbo på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope har ikke att av dette med tanke på plgghettene. men, nå kommer det ann på hva jeg og du ser på sm toppdeksel da. for meg så er det det dekselet det står 20V turbo på.

Ja, det er det dekselet hvor coiler og plugghetter sitter skrudd fast på undersiden.

Har du ikke hatt det av så kan det jo være at du rett og slett kjører som ei kjærring da, så den har gått sur?: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det dekselet hvor coiler og plugghetter sitter skrudd fast på undersiden.

Har du ikke hatt det av så kan det jo være at du rett og slett kjører som ei kjærring da, så den har gått sur?: smil :

jeg har ikke hatt av noe som helst jeg.. men, jeg skal ta det av i kveld å blåse litt luft nedi coliene og sånt. så får vi se om det den blir frisk da... hehe

men, at jeg kjører sm en kjærring skal jeg love deg at ikke skjer... eller det er jo ikke jeg som har kjørt den den siste tiden da... hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da er det vel isåfall jeg som har kjørt som en kjerring da: dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FD5POR pluggen kostet 215kr hos mekonomen her iallefall, og etter hva jeg har hørt er det KUN denne pluggen som gjelder på AAN...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må jeg på mekonomen en tur når jeg får lønning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du spare litt: (beklager lang URL..)

http://catalog.eautopartscatalog.com/sjm/022805/wizard.jsp?partner=sjm&clientid=sjm&baseurl=http://www.sjmauto.com/&cookieid=1OA0F2LWI1TE0PCE2F&year=1995&make=AU&model=S6--001&category=F&part=Spark+Plug

Bytt også 'spark plug connectors', da de ofte blir råtne som nevnes her, og hvorfor ikke spandere en ny toppdekselpakning så blir du kvitt alt oljesøl rundt toppen.. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.