Anbefalte innlegg

Finnes det regler på hvor stort avvik en kan ha fra det originale inpresset på felger?

Jeg har en 80 1992 modell og skal i følge listen som står her på forumet ha 45 i inpress, men har sett noen felger med 38, er dette lovlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max 7 mm på hver side. Altså er 38 det minte inpresset du kan ha for at det skal være lovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max 7 mm på hver side. Altså er 38 det minte inpresset du kan ha for at det skal være lovlig.

[flisespikkermodus]

Du har lov til å endre sporvidden med max 15mm (7,5mm på hvert hjul) UTEN godkjenningspapirer (i praksis TÜV-papirer).

Med TÜV-papirer kan du endre sporvidden ut over disse 15mm.

[/flisespikkermodus]

Mao. 38mm bør gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det regler på hvor stort avvik en kan ha fra det originale inpresset på felger?

Jeg har en 80 1992 modell og skal i følge listen som står her på forumet ha 45 i inpress, men har sett noen felger med 38, er dette lovlig?

Du har fått svar her ja og husk at selv om du ikke endrer sporvidden mer enn 15mm og derav ikke trenger TUV på felgene, så kan Biltilsynet kreve at du har godkjenning fra importøren på at de godkjenner de aktuelle felgene på bilen.

Og for å pirke litt, "toleranse" på ET er det felgprodusentene har som prod.avvik, ikke hva du setter på bilen din ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.. nå er dette brukte felger, så jeg bør vel bare forhøre meg med han som selger om det fins papirer på dem da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.