Anbefalte innlegg

Som overnevnt, piper det noe sinnsykt i bremsene mine om dagen, og det er ikke mer enn halvannen måned siden jeg byttet både skiver og klosser rundt om.

Noen som har noen innspill til hvordan jeg kan bli kvitt dette irritasjonsmomentet ?

Takker for alle svar.. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

søk :) der finner du masse svar..

men det som går igjen er bruk av kobberpasta på glidere og baksiden av klosser... :)

fungerte hos meg... men har begynt og pipe litt etter har bruk av høyttrykk nedi der gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som overnevnt, piper det noe sinnsykt i bremsene mine om dagen, og det er ikke mer enn halvannen måned siden jeg byttet både skiver og klosser rundt om.

Noen som har noen innspill til hvordan jeg kan bli kvitt dette irritasjonsmomentet ?

Takker for alle svar.. : vinke :

Hyler de bare når du kjører eller når du bremser eller begge deler? Mine gjorde begge deler. Først var et av problemene at den ene bremsen hadde hengt seg opp (nylig byttet bremseklosser). Da forsvant lyden når jeg kjørte, men lyden var der fortsatt når jeg bremset. Årsakene til dette fikk jeg vite var en slitekant på bremseskivene som hadde litt rust på seg, i tillegg var klossene blitt skitne og måtte rengjøres.. Har ikke fått gjort noe mer med dette ennå.. men det har også blitt bedre med tiden.. vel.. ihvertfall når det er slik vær det er.. for enkelte ganger hyler det så jeg får vondt i ørene..

Satser på at en rengjøring og nedsliping av bremseskivene gjør susen.. Ser at du har byttet begge deler.. så kanskje du skal prøve den pastaen.. den har jeg hpørt mange andre har brukt også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det piper kun når jeg bremser. Men er irriterende nok det nok det blir endel køkjøring innover mot Oslo osv.

Men bør jeg ha av hjula og kalipperene, for så å smøre klossene på nytt ? Brukte jo kobberpasta når jeg byttet alt dette sistnevnte..

Men takk for responsen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.