Anbefalte innlegg

Har montert Xenon grøftelys men får feilmelding på pærene i FIS.

Er det noen som har noe tips hvordan jeg kan bli kvitt det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok lure autochecken ved å koble til en effektmotstand i parallell på hver pære. Verdi er vanskelig å si, men jeg vet at 220ohm/5W funker fint på parklysa. Jeg hadde kjøpt et par 100ohm 5/10W og koblet til de for å teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, har prøvd med motstanden som jeg bruker til LED parklysene men det fungerte ikke.

Mulig at en må ha helt andre verdier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anta at en må ha lavere verdi pga effekten som går i tåkelyset. På parklyset så funker det med 220ohm dvs ca 1W for å lure autocheck (for en 5W pære). Det kan nok hende en må ned i 50ohm eller enda lavere for at det skal fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, hvor får en kjøpt slike motstander?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elfa har ihvertfall. http://www.elfa.se/no.

Jeg ville kjøpt flere motstander på 50ohm (de koster bare noen få kr pr stk). Så prøvd først med en og så to i parallell (gir 25ohm) og så evt 3 og 4 i parallell (gir 16,7 / 12,5 ohm).

Det er om å gjøre å finne den største motstandsverdien som fungerer. Det er ikke noen vits at det går masse strøm gjennom motstander unødig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fann du ut hvor mye motstand som trengs?

Skal til å gjøre det samme sjøl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fann du ut hvor mye motstand som trengs?

Skal til å gjøre det samme sjøl.

Tor!

Har tegnet et koblingssjema, send meg en mail på ks78@online.no så kan jeg sende det til deg.

Funker perfekt på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.