7a motor med tregt turtall

Anbefalte innlegg

Har litt problem med at turtallet er litt tregt på min 7a motor.

Motoren går fint, og starter lett men når jeg gir gass og slipper gassen så henger turtallet litt igjenn før det går nedover.

Noen som vet hvorfor det skjer ?

Jeg synes at det faller fortere ned når motoren er helt kald.

Det sitter konfilter på motoren nå, derfor er det en god del lengere slanger på tomgangsregulatoren enn det er orginalt, kan dette ha noe å si ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problem med at turtallet er litt tregt på min 7a motor.

Motoren går fint, og starter lett men når jeg gir gass og slipper gassen så henger turtallet litt igjenn før det går nedover.

Noen som vet hvorfor det skjer ?

Jeg synes at det faller fortere ned når motoren er helt kald.

Det sitter konfilter på motoren nå, derfor er det en god del lengere slanger på tomgangsregulatoren enn det er orginalt, kan dette ha noe å si ?

har akkurat samme problem på min, ettersom jeg har forstått så kan det være tomgangsregulatoren som er gåen... evt en kobling til denne.... håper det hjalp :)

mvh

Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet til en annen tomgangsregulator, det ble litt bedre, men den er fortsatt litt treg synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer nå på om det kan være bryteren på gasspjeldet som er gåen ?

Har funnet no info her: http://www.20v.org/throttle.htm

Jeg har den øverste av de to som står der.

Har prøvd å måle ohm litt på de stikkene på potentiometeret, men får ikke no kontakt på noen av dem.

Noen som har prøvd dette før ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:) Noen som har funnet noen løsning på et slikt problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min også:) Så tydelig vis ikke ett ukjent problem på 7A når jeg leser her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet tomgangsregulator og rengjort denne. Ingen feil i feillager. Kont stikkere/ledninger til tomgangsbryter og tomgangsreg.

Ingen ukjent feil nei:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.