Skifte bremseslanger problem

Anbefalte innlegg

Skulle skifte en sliten bremseslange bak. Den ytterste på en 92 audi 100. Men den delen som skrues ut ifra kobberrøret er rustet fast. Har allerede klart å runde begge muttrene. Noen som kan hjelpe\tips ????? : bh : : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle skifte en sliten bremseslange bak. Den ytterste på en 92 audi 100. Men den delen som skrues ut ifra kobberrøret er rustet fast. Har allerede klart å runde begge muttrene. Noen som kan hjelpe\tips ????? : bh : : bh :

Bytta på bilen til far min i fjor (Audi 80 2.0E 1992). Skjedde det samme, blei litt forbanna : bh : (for å seia det milt). Fann meg ein propanbrennar og varma godt på koblingen, utan å øydelegga røyra. Sjølve slangane skulle jo byttast så eg tok ikkje det så tungt at dei blei for varme.

Og vips, etter eit stund med varming så fekk eg laus koblingane.

Var sjølvsagt også forsiktig med å ikkje setta fyr på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk det samme problemet på min s4 men da skifta eg bare bremserøret i samme slengen ikke no problem det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustløser en uke eller to på forhånd gjør faktisk underverker..

Men når det nå først er gjort, er det kjekt med såkalte wise-grips, eller sveisetenger for å få ordentlig tak. Dra så på biltema og kjøp settet med åpne nøkler til neste gang.. ;)

Varme er jo også en vinner når dritten først sitter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe godt å se at det er flere som sliter med dette.... Var på huggern og hentet et rør fra en 94 mod.....audi 100. Kom hjem og da så jeg at dette ikke stemte.... Holdt på å takke for meg i samme slengen da bilen som var jekket godt opp begynnte å gli over ende.. heldigvis har jeg en bror som er kvikk . Han kastet seg til og lente seg på slik at den ikke gled oppå meg som lå under.... Tilbake til saken,, snakket med bilextra og de mente det var et annet slange oppsett fra 90 til 92 enn 92-. Noen som har peiling... Fan tar iallefall 1 uke da dette må bestilles.......... Takker for svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på å takke for meg i samme slengen da bilen som var jekket godt opp begynnte å gli over ende.. heldigvis har jeg en bror som er kvikk . Han kastet seg til og lente seg på slik at den ikke gled oppå meg som lå under....

Fyyy! Jobber du på en bil som hviler kun på en jekk til en 200-lapp?? Du trenger mer på Biltema, du! :fy:

15-1098_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skiftet alt .... Alt ok. Er blitt hobbymekaniker.....

Fikset sentrallåsen samtidig. Var bare en kontakt som satt dårlig i......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skiftet alt .... Alt ok. Er blitt hobbymekaniker.....

Fikset sentrallåsen samtidig. Var bare en kontakt som satt dårlig i......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.