Problemer med servopumpa, Haster litt. Våler i morra.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt probmlemer med at pumpa mi lekker, og i dag skulle den byttes. Jeg satte inn en pumpe som hadde samme delenummer som den som er orginal med unntak fra siste bokstav. Den pumpa jeg har i nå skal gi 100 bar trykk, mens den som stod i skal gi 120 bar.

Jeg sliter nå med ulelyder når jeg bruker rattet. Kan dette komme av at det er for lite bar? når jeg kjenner på pumpa, så vibrerer den under rattomslag.

Jeg hadde tenkt meg til Våler men kommer meg ikke dit om jeg ikke får byttet pumpa før kl 14 i morra.

Jeg ser at NBS har pumper, men vet ikke om det er rett pumpe for meg. Så jeg må ringe de. Er det noen som vet når de åpner? Eventuelt, er det noen som skal til våler som har en pumpe til en 97 mod A6 2.8 30v ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mest sannsynlig luft i systemet. må fortsette og lufte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har luftet i 15 min... jobbet med rattet fram og tilbake... hvor lenge må man holde på? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ulelyden komme av at pumpa ikke klarer å levere nok trykk? Servoen kjentes veldig fin når jeg startet å kjøre etter byttet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummer det i beholderen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

det skummer litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende at den suger inn luft, sjekk slanger/koblinger. Hadde problem på min et den sugde luft i et koblingstykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare 2 plasser på pumpa den kan suge luft og begge er tette de sitter i alle fall veldig godt fast. Så jeg tror ikke det er det. Det skal vel forsåvidt skumme litt i beholderen bare av at oljen går igjennom systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv evt. og kjør en tur for og se om det blir bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt ca 1 mil. Burde ikke det holde?

Den lagde ikke disse lydene når jeg startet etter å ha satt den på. De kom etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt ca 1 mil. Burde ikke det holde?

Den lagde ikke disse lydene når jeg startet etter å ha satt den på. De kom etter hvert.

Sjekk reima du Tommy, litt for slakk servoreim gir som regel noen lyder når man dreier rattet.

Er det jevn bevegelse når du dreier rattet eller kjenner du at det "napper" litt...på en måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt litt probmlemer med at pumpa mi lekker, og i dag skulle den byttes. Jeg satte inn en pumpe som hadde samme delenummer som den som er orginal med unntak fra siste bokstav. Den pumpa jeg har i nå skal gi 100 bar trykk, mens den som stod i skal gi 120 bar.

Hmm, hadde det ikke i utgangspunktet vært best med en pumpe som gir det samme som den originale da....

Blir vel feil når den gir 20 Bar mindre enn den forrige...Tipper det er her feilen ligger..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.