Anbefalte innlegg

Skjedde noe pussig til meg idag, har for ei uke siden byttet til K&N åpent filter.. :)

 

Lyden jeg da fikk var nesten som e skudd: ksssjjjj.. : rolleyes

 

MEN idag så ble det plutselig en helt ny lyd: klø : nå er det en sån: schøschøschøsch.. ø lyd liksom : smil :

 

Hvis dere skjønner?? Alt sitter som det skal av slanger ol. (etter er rask titt)

 

HVILKEN LYD HAR DERES AAN MED ÅPENTFILTER, OG UTEN DUMP OSV..?? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

resirkulerende ventilen din som har blitt ødelakt tipper jeg på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

schøschøschøsch..

 

Wastegate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

schøschøschøsch

 

Den lyden får jeg hvis jeg plumberer vakumslangen som går til resirken fra innsuget. Mao, det er lyden av turbotrykket som slår tilbake på turboen og lager en slik lyd ut av filteret. En svak versjon av plystreplystreplystre lyden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

resirkulerende ventilen din som har blitt ødelakt tipper jeg på..

 

 

Ja, er nok den... Noen som vet hva en ORGINAL koster ??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400;- inkludert moms i sverige....ca 450+moms i norge.

Kjøpte nettopp en slik selv i sverige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke kjøp orginal da den blir bare ødelakt igjen.

 

man får mange erstattere av aluminium som funker X antall ganger bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket vakuumslangen som styrer åpningen av resirkventilen?

Jeg har en brukt org. resirk hvis du vil teste og bor i nærheten (Lørenskog)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har og en liggende og jeg reiser til våler i dag så om du skal dit.. bla bla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nå må jeg få fatt i hva dere mener. Jeg har en slik turbolyd når man drar på litt og slipper gassen. Da får jeg en sånn "popoff light" lyd. Har orginale varer. Er vel ikke noe galt å få denne lyden eller er det noe galt? Har sportsfilter i orginal boksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nå må jeg få fatt i hva dere mener. Jeg har en slik turbolyd når man drar på litt og slipper gassen. Da får jeg en sånn "popoff light" lyd. Har orginale varer. Er vel ikke noe galt å få denne lyden eller er det noe galt? Har sportsfilter i orginal boksen.

 

 

Når du bare får psssssj lyd så er det greit, allt fungerer fint.

 

Når du får kvitrelyd, tsjsjsjsss så er dette lyden som stopper turboen- dermed skadelig for turbo, da vil det si att den resirkulerende dumpventilen ødelakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEEEL! Hvor skadelig det er for snurra er vel å diskutere egentlig. Selv har jeg planer om å shimse opp forge resirken min så jeg får den søte kvitre lyden i bilen. Greit turboen vil bli fortere slitt, OVER TID, men om jeg kjører slik i sommer, tror jeg ikke at jeg vil merke store forskjellen, uansett skal jeg ha ny snurre.

 

Men som tidligere sakt. Har du vanlig pfotssshhh lyd så er alt riktig, har du kvitrelyd/shøshshøshshøsh lyd så er resirken gåen. Hvis det er vakumslangen som går fra innsuget til resirk som er tett så vil du også få den lyden, men mest sansynlig vil du ikke kunne lade samme trykket (noe jeg har erfart ved å sette på en strips og få shøshshøshshøsh lyden, men samtidig ville det ikke lades mere enn 0.8bar, så nå blir det ihvertfal shimsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEEEL! Hvor skadelig det er for snurra er vel å diskutere egentlig. Selv har jeg planer om å shimse opp forge resirken min så jeg får den søte kvitre lyden i bilen. Greit turboen vil bli fortere slitt, OVER TID, men om jeg kjører slik i sommer, tror jeg ikke at jeg vil merke store forskjellen, uansett skal jeg ha ny snurre.

 

Men som tidligere sakt. Har du vanlig pfotssshhh lyd så er alt riktig, har du kvitrelyd/shøshshøshshøsh lyd så er resirken gåen. Hvis det er vakumslangen som går fra innsuget til resirk som er tett så vil du også få den lyden, men mest sansynlig vil du ikke kunne lade samme trykket (noe jeg har erfart ved å sette på en strips og få shøshshøshshøsh lyden, men samtidig ville det ikke lades mere enn 0.8bar, så nå blir det ihvertfal shimsing.

 

Vet ikke hvor skadelig dette er osv, MEN:

 

Bilen min jukser litt når jeg kjører med defekt resirk, akkurat som det er en slakke i understellet når jeg slipper clutshen.. Dette kommer kun hvis jeg har turbotrykk, uten er den god som ny;)

 

Så det er vel ikke heeeeeeeeelt bra :)

 

 

Jeg kommer til å bestille ny orginal jeg, mener at disse bilene skal være så orginale som mulig, sett bort fra senk,alu og trim : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til att jeg sa det var skadelig for turboen var fordi ikke noen av disse 1.8t med liten k03 turbo kommer å leser dette, for det er mye mer skadelig med bitteliten turbo som har samme turbotrykk som k26.

 

Lille turboen må jo gå en del fortere for å nå det samme turbotrykket.. mener nå jeg..

 

den har det mer skadelig av bråstopping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.