Monterte Eibach Sportline senkesett, noe er galt..!

Anbefalte innlegg

Dro til finland å fikk montert på nye dempere (Gule Koni) og et nytt senkesett Eibach sportline som senker 50/45 ...

Fra før hadde jeg originale dempere og et 35/30 senkesett...

Trodde bilen nå skulle bli mye lavere men dette er ikke tilfellet...

Bak ble den ca. like lav men foran blei den høyere, kanskje 1 cm høyere foran enn den var før, å jeg synes ikke det ser så fint ut....Er liksom mere "luft" i hjulbuen foran enn bak.

Begynner å lure på om jeg kan ha fådd feil senkesett ? kanskje jeg har fått sportline settet til fjærene bak som ca er 45 MM å muligens har jeg fådd det settet til eibach som senker 35 foran .... skal ta av hjulene å se på serienummer, men dette er vel Hellanors ansvar som leverandør å få rett i forsendelsene sine. De kan vel ikke forvente at kunder sjekker opp serienummer på fjørene sine, så hvis det viser seg at det er feil bør jeg få verksted regning dekt ?

Ellers er dette oppsettet koni og eibach supert å kjøre på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv disse fjærene på bilen min og hos meg er det laveren forran enn bak. Jeg får 2 fingre inn i hjulbuen bak og en foran. Kan det hende at fjærene som skal på foran har blitt montert bak og og fjærene som skal på bak har blitt motert foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig da ? spurte han finlendern om det kunne ha skjedd, han trodde ikke det gikk ann... å hvordan finner jeg isåfall ut det ? er det forskjellige nummer på fjærene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er noe forskjell på nummere, men de fjærene forran skal være lengere enn de fjærene bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jekka opp bilen å sjekka pkka på fjærene, dem har greid å bytte om å sette de fjørene foran bak! altså de progressive bak, at det er mulig ???

HELLANOR har også sendt meg feil senkesett!!! de sendte meg 35 mm settet, men i en Sportline pakke der det sto 50 mm på eska....: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er klar over at det tar litt tid får de nye fjærene setter seg og du kommer ned til riktig høyde???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så bilen blir litt lavere etter en måned eller to kanskje ?

Men fant ut at de hadde bytta om på fjærene så di satt di fjærene som skal være foran bak og omvendt... så er ikke rart den er høy foran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut at det var sportline settet likavel, trodde bilen skulle bli lavere enn før da :confused:

men men da får man vel bare reklamere åbe finland ordne opp snarest

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.