Hvilke bremser til Golf III?? (haster LITT!)

Anbefalte innlegg

Traller rundt i en Golf III 1,8 90hk'en, og ser nå at både bremseskiver og bremseklosser til bilen foran begynner å bli rimelige slitte, og lurer på noen der ute har noen anbefalinger av hva slags bremser jeg skal kjøpe meg?

 

Fortsette med orginale bremser og klosser?

Eller skal jeg prøve slissa skiver?

 

Kostnadene skal ikke være høye, med tanke på at det er "bare" en fattig 1,8 90hk! : haha :

 

Noen meninger om dette? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med skiver/calipper fra Cab'en eller golf med 2,0?

 

Tror at den har samme dim som gti (280 eller 288), med fremdeles 4x100 b.s.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt anbefalt Brembo Max skiver. Lurer på om jeg skal gå for sånne, siden det ikke koster all verden, men hva slags klosser skal jeg bruke da?

 

Bruker den kalipperen jeg allerede har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EBC green/red stuff eller Ferodo. Disse "biter" noe bedre enn originale. Kan også bruke originale klosser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EBC green/red stuff eller Ferodo. Disse "biter" noe bedre enn originale. Kan også bruke originale klosser.

 

Passer bra med Brembo Max også? Men den samme kalipperen bruker jeg, right? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis du bestiller skiver beregnet for din bil så....Regner med at det er det du skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for Greenstuff eller Yellowstuff. Redstuff biter dårlig hvis de ikke er varme, noe som gjør dem dårlig egnet til vanlig kjøring på vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for Greenstuff eller Yellowstuff. Redstuff biter dårlig hvis de ikke er varme, noe som gjør dem dårlig egnet til vanlig kjøring på vei.

yellow stuff er beregnet på racing.red stuff er beregnet på litt tyngre biler som brukes på bane, Greenstuff er til vanlige gatebiler.

 

http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html så står det litt mere om de forskjellige alternativene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husk å bytt til tynnere klosser når du bytter til ventilert. Tror de ligger på rundt 15-16mm.

Jeg har skiver og klosser fra golf 2 gti 8v på min 3'er.

 

Plug and play.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.