#1 Skrevet Juni 2, 2006 Hei Idag fikk jeg 2 problemer og veit ikke om de har noe med hverandre å gjøre. Feil 1) Startet bilen og turbotrykk virket. Etter en stund la jeg merke til at turbotrykket konstant lå på 0,2, men bilen funket som før !!! Den går opp til maks 2,3 (som er 1.8 i ladetrykk, har 380 hk kit). Jeg tror kanskje displayet har hengt seg eller noe sånt ?? Men så prøvde jeg bilen litt og jeg syns jeg bilen gikk fortere jeg ??? Kan det være at den har klikka og lader mere enn 1.8 ??? men viser ikke det i bilens måler ?? Så oppdaget jeg feil 2, på 4 gir så ga jeg full gass og etter 1 sekund, så gikk turbotallet rett til 8000 o/min uten at bilen gikk fortere. Er det clutchen som er nesten gått da ??? Kan dette ha noe sammenheng med feil 1 ? Prøvde bilen på 2 og 3 gir og da funket den fint, men etter det som skjedde på 4 gir, så tørr jeg ikke å gi på noe mere ! Noen syns punkter på feil 1 og 2 ?? Meget takknemlig for svar ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2006 Kan høres ut som du har en sliten clutch, ja.. Hvis du har såpass med hk, og original clutch vil ikke det være rart ihvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2006 Kan høres ut som du har en sliten clutch, ja.. Hvis du har såpass med hk, og original clutch vil ikke det være rart ihvertfall.. Jeg har ikke byttet siden jeg kjøpte bilen for 4,5 år siden. Tror det er standard clutch iden. Så jeg regner vel med at den skulle ta kvelden snart. Tenker jeg bytter til en mere racing clutch Men er derimot litt mere bekymret over at turbotrykk måler i bilen viser 0,2 konstant og bilen går som bare det. Jeg hører muligens noe ekstra lyder fra motorrommet ett sted. Men det kan vel fra clutchen som er noe slitt da. Det virket nesten som at bilen gikk fortere idag, så muligs den turbotrykk måleren/regulatoren har klikka. Jeg får vel høre med TS-Racing til uka. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2006 Tipper vacumslangen har hoppa av under det sorte dekselet i motorrommet. Går en slange til måleren der som har en tildens til å lekke/hoppe av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2006 hvis den viser 0.2 er det sannsynligvis feil i dash-computeren, bare å rense kontakter. At den blir på 0.2 kan bety at slangen i tillegg har hoppet av, men da får jeg vanligvis bare grunntrykket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2006 Takk for svar !! Christian: Kan du forklare meg litt nærmere. Omtrent som mekking for dummies Jeg er ingen mekanikker. Jeg har derimot sett om alle slanger rundt turbo og de sitter fremdeles på. Kan den regulatoren ha noe å si på den ? Den med en kontakt og en T-forbindelse (luft), hvor 2 av de 3 som kobles til ?? Bjørn Eirik: Hvilkene kontakter tenker du på ? Kan dette medføre at bilen går bedre ? Jeg er ikke helt sikker, men syns faktisk bilen gikk noe fortere. Men mulig jeg bare innbiller meg det. Første jeg tenkte var kanskje at den lada mere enn den skulle. Bare jeg får forklaring på det under deksletet, så skal sjekke om slangen er hoppa av. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2006 Kontaktene er de inni instrumentene, som forbinder det bakre kortet med det som computeren sitter på. (det med displayet.) Har du i tillegg andre problemer med falske feilmeldinger og at f.eks. stoppeklokka og snittforbruk nuller seg, er det ganske sikkert at det er noe med den. Søk på forumet for flere som har hatt problemer med dette! Slangen det siktes til er en som er koblet til en bensinfilterlignende sort dings som er plassert under dekselet til bl.a tenningsmodulene øverst på torpedoveggen. Har lett for å hoppe av, spesielt dersom du har høyere trykk enn normalt. (=trimmet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2006 Hei! Jeg holder en knapp på turboslangen. Har den hoppet av så bør ikke bilen kjøres med (har jeg hørt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2006 Takk for svar !! Christian: Kan du forklare meg litt nærmere. Omtrent som mekking for dummies Jeg er ingen mekanikker. Jeg har derimot sett om alle slanger rundt turbo og de sitter fremdeles på. Kan den regulatoren ha noe å si på den ? Den med en kontakt og en T-forbindelse (luft), hvor 2 av de 3 som kobles til ?? Hvis du kikker på innsuget (bakkant) sitter det to slanger som går fra innsuget og forsvinner under et pastdeksel som stitter bak stagstaget. Plastlokket er festet med to plastskruer. Følg slangene fra innsuget og sjekk at alle sitter som de skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2006 Har nå sjekket kontaktene under dekselet og det ser greit ut der. Har sjekket ledninger/slanger rundt turbo og innsug og det er ser ut der også. (Bilen går som før, ladetrykket er iallefall ikke borte, selvom den kun viser 0,2 hele tiden. Den går opp til 0,3 ved maksgass (skal da vise 2,3 på min(som er 1,8 bar)). Skal få lagt ut bilder etterhvert. Hva med den svarte regulatoren som er festet på en slange fra turbo (T-krok dingsen) eller den TS-Racing Forge avlastningsventilen ? Beklager, har ikke alle faguttrykka inne her. Ved upgrade til 380 hk, så fikk jeg ny 3 bar map bosch. Kan det være noe her ? Bjørn Eirik: Jeg må altså ta ut instrumenetene for å så sjekket det ja. Lurer på om jeg reiser innom TS-racing og bare hører med dem om hva som kan være feil, før jeg demonterer det. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2006 Ett bilde av det som er under dekseleet i motorrommet. Alt er på plass her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2006 Sjekket om slangen inn på styreenheten hadde hoppet og den satt som den skulle. Da får jeg nok åpne instrumentene i sommer og sjekke kontaktene. det blir pirk jobb det ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2007 nå har jeg tatt ut instrument panelen i bilen. Noen nevnte noe om at det kunne være dårlig kontakt med displayet i bilen. Må jeg demontere hele instrument panelen for å sjekke kontakten ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2007 Fant egentlig ingen kontakt flater for displayet. "blåste" på alt og satte kontaktene godt tilbake ...men turbo trykket står fremdeles på 0,2.... Bilen går som det skal og turbotrykket skal være riktig. Hadde på ekstern turbo trykks måler og den viste som den skulle gjøre ..... Noen idè'er ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 1, 2007 Har dobbelt sjekket av slangen inn til ECU'n er på plass. Slanger rundt turbo og t-stykket (magnet ventilen ??) sitter på plass. Tok ut instrumentene her om dagen. Er det noe jeg kan se etter her ??? Feilen er an turbotrykk måleren i bilen står konstant på 0,2 bar. Det virker ikke som den klarer å måle av trykket, men det er det ! Noen som har noen gode tips/råd ??? Kan det være noe i instrument panelet ? og eventuelt hva kan jeg feilsøke etter der ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 2, 2007 Du kan prøve å sette trykk på den slangen som går inn på ECU, type 0.5-1 bar, sette på tenning (ikke starte) og kikke på displayet for å se om det funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 2, 2007 Du kan prøve å sette trykk på den slangen som går inn på ECU, type 0.5-1 bar, sette på tenning (ikke starte) og kikke på displayet for å se om det funker. 1) Hvordan setter jeg 0,5 - 1 bar inn på ECU ? Kan jeg kjøpe meg noe til å lage dette ?? 2) Stemmer det at det kun går inn en slange på ECU og det er denne ? Og at fargen er grønn ? Det er den hos meg .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2007 1. Med luftkompressor der man kan stille inn trykket. 2. Jepp, that's the one. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 4, 2007 Tipper det er noe kødd med instrumentpanelet. Har et selv som kan variere litt på en god dag, uten at det merkes noe på motor. Hadde slangen til dette hoppet av skulle du sett 1,0 på displayet (atmosfære trykk). 0,2 ligger under det jeg har sett ved lukket gasspjeld. Tipper på en dårlig kontak enten i overgang ledningsnett-instrument eller dårlig lodding el.l i instrumentet. Enkleste test er å låne et instrument av noen som funker og montere det og se. mvh, Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2007 Har tatt opp instrument panelet to ganger. Men den står fremdeles på 0,2 bar hele tiden. Det hender den vipper over til 0,3 ved maks gass .......jeg veit ikke helt hvordan jeg se på i instrument panelet. Tror jeg kjøper en ekstern turbotrykks måler og fester den inni bilen ett sted ...... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...