Anbefalte innlegg

Heisan

 

Er nå drita lei det utrolig dårlige håndbrekket på min rs 2. : bråk : Tenker på å bygge om til caliper håndbrekk. Lurer derfor på om det er noen som vet om calipere som egner seg å bruke til dette.Tenker da på en ekstra caliper som går kun til håndbrekket. Skulle helst vært wire operert. Tips og innspill tas imot med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis håndbrekket er dårlig så er det bare smøring/justering, evt nye bremsesko som skal til. Har RS2 system bak på CQ'n min og kan låse bakhjulene på tørr asfalt med 'brekket :)

Plukk opp og se hva som er rustet fast før du "hiver skiten" : smil :

 

PS! søk på forumet og du vil finne mange emner som: hva gjør jeg med calipperhåndbrekket som ikke virker.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg.

Ingen som vet noen som leverer separate håndbremscalipere som er wire operert: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Undres på om ikke Tor Olav Salvesen kjøpte ett sett med sånne fra KRB. Send han en PM og spør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er et firma i england som selger bolt on kit for calipter hånbrekk til RS2

Ligger mange tråder om dette på http://www.rs-zwei.com og http://www.rs6.com.

http://www.s2forum.com

 

Ellers er det en mann ved navn Ove Holm her på forumet som har god peiling på RS2. Han har helt sikkert noen kontakter på dette. :-) Lykke til.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten riktig Paul, Mr Salvesen kjøpte fra VS Motor.. :)

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=293334&postcount=69

 

Jeg synes vel egentlig det er helt unødvendig å begynne med en slik løsning, er det ikke bedre å fikse det håndbrekket du har..? Mange biler som kjører en slik løsning på håndbrekket, og er ikke noe problem å få det til å funke bra.

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote

Jeg synes vel egentlig det er helt unødvendig å begynne med en slik løsning, er det ikke bedre å fikse det håndbrekket du har..? Mange biler som kjører en slik løsning på håndbrekket, og er ikke noe problem å få det til å funke bra.

;)

 

 

Grunnen til at at jeg vil prøve å finne en alternativ løsning er at jeg vil bruke skiver som ikke har trommel for håndbrems. Litt fordi jeg ønsker større bremser og fordi skiver med trommel er en god del dyrere. Eksempel: Orginalskiver fra Møller foran:1800 bak: 4200. Med litt forbruk av bremseskiver :evil: så lønner det seg kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trommel for håndbrekk sier du : klø : Er det det på rs2??? Er vel heller at calipperne dine ikke fungerer helt som de skal eller..ganske vanlig på VAG med skiver bak og noen år på baken....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det er vel faktisk trommel på Rs2...

Har ikke sjekket\prøvd ut om du kan bygge om til hydraulisk handbrekk? Bruke de kaliperne,men kjøre ett hydraulisk handbrekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalskiver fra Møller foran:1800 bak: 4200. Med litt forbruk av bremseskiver :evil: så lønner det seg kanskje.

 

Du må ikke handle Porschedeler hos Møller.. :evil:

 

Det var en mildt sagt stiv pris.. og større bremser bak, trenger du egentlig det da..? :) Mange som kjører betraktelig større enn 322 foran, og fortsatt kjører med 299 bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss nokon har ein god "How to" på å Rs2 handbrekk, så legg gjerne ut ein grei forklaring. Kan skubbe min på flata med hanbrekke trekt opp i taket.

Såg nett inni eine trommelen, og band og trommel såg heilt fine ut... Men virke vil f.. ikkje driten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er noe dritt å justere inn. Det er prøve å feile metoden som hersker her.

 

Autotuning i Råde leverer skiver og klosser til RS2 til tilnærmet halvpris av hva Møller tar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alt er smurt og fint, wire går lett og bremsebånda ser fine ut, er det sannsynligvis bare stramminga som mangler... er manuell stramming, så må regne med å etterstramme en gang i ny og ne for å opprettholde tight håndbrekk.

 

Kort fortalt:

Ta av hjulet! :) og roter skiva til du har et av hullene ca klokken 4. Der finner du justeringsskruen innenfor, og så må du stramme denne til du hører den subber såvidt i trommelen, men ikke så stramt at trommelen ikke går rundt.. husk; ikke ha på håndbrekket når du gjør dette.

 

Det er altså nr 4 på tegningen du vil stramme på..

håndbrekk_rs2.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alt er smurt og fint, wire går lett og bremsebånda ser fine ut, er det sannsynligvis bare stramminga som mangler... er manuell stramming, så må regne med å etterstramme en gang i ny og ne for å opprettholde tight håndbrekk.

 

Kort fortalt:

Ta av hjulet! :) og roter skiva til du har et av hullene ca klokken 4. Der finner du justeringsskruen innenfor, og så må du stramme denne til du hører den subber såvidt i trommelen, men ikke så stramt at trommelen ikke går rundt.. husk; ikke ha på håndbrekket når du gjør dette.

 

Det er altså nr 4 på tegningen du vil stramme på..

 

 

Har prøvd denne metoden sikkert 20 ganger, men det holder bare en liten stund, så er det akkurat like dårlig. Har også skiftet ut delene utenom banda uten at det hjalp noe nevneverdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.