Kjølevæskelampa lyser A80

Anbefalte innlegg

Har en A80 som fungerte helt normalt inntil før i dag da jeg så at den lampa for kjøle veska lyste.. kjørte da hjem og fylte på mere kjøle veske da den sto litt oppafor min på tanken..

Men det som er at når jeg kjører igjen da begynner den og blinke til tider??

Noen som vet hva det kansje kan være?

Mvh. Geir

Edit: er forresten en 93mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen synspunkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. sjekk kontakten på føleren i ekspansjonstanken (rens kontakten)

2. rengjør føleren i ekpansjonstanken

3. test ved å ta ut ledningen og kortslutt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på motoren er det en slangestuss som går til varmeapparatet/torpedoveggen, og denne er nok lekk...

Fikset det nettopp på en 92 A80, og denne stussen hadde en pakning som liknet mer på halvtygde lakrislisser enn en pakning, i tillegg til at stussen var sprukket litt, og det var korrodert bort endel aluminium i toppen.

Kjøpte ny stuss og pakning, og fylte gropene i metallet med pakning på tube, passet på å ikke ha på mer enn nødvendig så det ikke tyter ut og blir med rundt i systemet. Ventet 10 minutter til det var litt tørt, og skrudde på den nye stussen. Lot det tørke en halvtime før jeg fylte på kjølevæske, startet motoren, satte på varme i bilen og kontrollerte nivået på nytt. Og siden har det vært tett.. normalt problem dette, men vanskelig å oppdage.

Kan se ut som at det kommer væske ut mellom toppen og blokka (=dyrt - toppakning), men er fra stussen det renner.. (noen få hundre kroner)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe problem og bytte sensoren i ekspansjontanken uten og være spesielt hendig i bilmekking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe problem og bytte sensoren i ekspansjontanken uten og være spesielt hendig i bilmekking?

Går ikkje å bytte føleren i tanken, må skifte hele tanken. Men du kan prøve å koble av kontakten inn på føleren og kortslutte ledningene inn på kontakten for å sjekke om det virkelig er føleren som er defekt. Dårlige loddinger på instrumentplata er ganske vanlig på Audi 80;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikkje å bytte føleren i tanken, må skifte hele tanken. Men du kan prøve å koble av kontakten inn på føleren og kortslutte ledningene inn på kontakten for å sjekke om det virkelig er føleren som er defekt. Dårlige loddinger på instrumentplata er ganske vanlig på Audi 80;)

Hehe beklager og måtte spørre om dette men hva gjør jeg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar ut instrumentet og leverer det til noen som kan lodde, evnt gjør det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du litt erfaring med lodding er det ganske enkelt å gjøre selv, men vil ikkje anbefale deg å bruke instrumentet til å trene på visst du ikkje har gjort det før;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.