Anbefalte innlegg

Audi 80 2.0E 1994 Fylt på 1,5 l kjølevann på ca 2 måneder. Avleiringer ved slangetilkoplinger til ekspansjonsbeholder og stuss inn til motor. Radiator skiftet og slangetilkoplinger sjekket for 2 måneder siden på Audi verksted. Når motor er varm og går på tomgang, ser det som kjølevannet sirkulerer gjennom ekspansjontanken, er det normalt. Kan problemet skyldes overtrykk i kretsløpet pga at trykkventil i lokket på ekspansjonstanken ikke åpner seg som den skal?

 

Mvh Eyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være gåen toppakning. Jeg har samma problemet.

Hvis du fyller ekspansjonstanken helt full, og starter bilen uten lokket på, "Kaster" den da av vann og nivået øker? Hvis den gjør det, er det fare for at toppakningen er lekk desverre.

 

Lokket kan du jo prøve å bytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det blir over trykk så kjenner du det på slangene. de blir rimelig stive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok diagnosen klar. Hvitfarget avgass er nok et tegn på at toppakningen er utett. Har nok sett hvitfargen før, men ikke hatt kunnskap nok til å tolke signalet. Fargen på olja ser grei ut og kjølevannet likeså. Det skulle vel tyde på at det ikke er noen umiddelbar fare for motorhavari. Jeg får kjøre pent å ta kontakt med et verksted til uka. Har ikke rygg til å stå over motorrommet sjøl. Må vel regne med at reparasjonen kommer på 15'.

Skuffet over merkeverkstedet. Hatt bilen inne for å fikse kjølevannsproblemer 4 ganger siden januar og har registert luft i kjølesystemet 5 minutter etter at jeg har forlatt verkstedet. Må skyldes dårlige kontrollrutiner. Jeg tror jeg velger et annet verksted denne gang.

 

Takk for svar!

 

mvh Eyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil på verksted. Toppakning byttet. Hvit røyk i avgass borte. Fortsatt noe høyt trykk. Sprekk i toppen? Fortetning i varmeapparat (varmeregistret - luft i systemet høres godt inne i kupeen) ? Forslag?

 

Mvh

 

Eyvind

 

PS! Takstameteret går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.