Anbefalte innlegg

Jeg har en 2000 mod. Passat TDI 115 HK (Pumpedyse), kjørt 130.000 km. I går hadde jeg den på på VAG verksted i Sverige der bl.a. registerremia ble skiftet. Nå føles bilen "slapp". Når jeg trykker ned gasspedalen så tar det lang tid før bilen aksellerer samt at det ikke er samme skyvet som før. Spesielt i 3. og 4. gir merkes det spesielt godt.

Hva kan være feilen, og eventuelt hvordan feilsøker man? Bilen var på service på VAG verksted i Uddevalla, kan de ha gjort noe feil under bytte av reg. reima?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er langt fra noen ekspert på området.

Et VAG-verksted bør kunne sine ting og gjøre et reg.reimbytte uten problemer.

Mener å huske at man kan/må? justere timingen etter regreimbytte for å få denne helt 100% igjen.

Dette regner jeg med at de har gjort hvis det er nødvendig.

Hvis vi ser bort fra reg.reim-byttet, så kan det minne litt om LMM-feil (LuftMengdeMåler).

Min 1,9TDI PD 90HK hadde lignende symptomer. Den likte slett ikke "flat fjæl". Hvis jeg gikk av ca. 1/3 på pedal i forhold til "full pupp" så ble den noe mer villig.

Jeg "lånte" LMM'en i fruens Octavia og opplevde stor forskjell!

Ha byttet LMM til en Piersburg og bilen går mye mer som forventet.

Sjekk LMM'en om denne kan forårsake dine problemer.

Kan ikke gi noen garanti for dette er problemet, men det kan være et sted å begynne feilsøkinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du kan gjøre er å få noen til å lese av feilmeldingene med vag-com. visst du ikke har tilgang til dette med en gang så prøv å ta ut kontakten på LMM din og se om det blir noe forskjell. på min gamle passat så gikk bilen over i nødmodus og funker like bra som med en ny LMM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er LMM på min bil? Skal prøve å ta ut kontakten og se om det er noe forskjell. Forresten er det dyrt å sette på en ny LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å søke .... Har også merket samme symptomer etter regreimskift på vag verksted. 1og 2 gir går godt men føler at det mangler noe fra 3 og oppover....... Skal sjekke med vag com i kveld... lmm ligger på luftslangen like etter luftfilterboksen.... Koster vist 1500 kroner....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.