Merkelig lyd når jeg kjører.....

Anbefalte innlegg

Hoi!

Jeg har akkurat fått fiksa bilen etter et drivledd og stikkaksling som gikk fyken... og når jeg kjører så hører jeg "brrbrrbrrbrr" hvis dere skjønner, kanskje litt dårlig forklart men uansett så prøver jeg lykken ;)

P.S: Lyden kommer hurtigere hvis man kjører fortere.....

mvh

Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåent hjullager? Forandrer lyden seg om du svinger fra side til side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåent hjullager? Forandrer lyden seg om du svinger fra side til side?

hmm er ikke umulig, skal skjekke det der med side til side, men er det skadelig å kjøre med eller? skal jo selvfølgelig bytte det men er jo ikke akkurat så mye oppe nå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal veldig mye til for å være direkte farlig å kjøre med, men i verste fall kan det enten låse seg helt eller falle fra hverandre.

Det første som evt ryker i tillegg til lageret er nav og spindel.

Som sagt....da har du i så fall kjørt ei stund først.

Ved test fra side til side: Om lyden blir svakere/forsvinner ved sving til høyre, er venstre hjullager def. og omvendt. Dette gjelder om lyden kommer forfra.

Bak er det som regel motsatt. På en framhjuldreven bil er det også mulig å kjenne slakk i lagrene bak. Det er derimot vanskelig foran fordi disse lagrene er utformet annerledes og er kraftigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal veldig mye til for å være direkte farlig å kjøre med, men i verste fall kan det enten låse seg helt eller falle fra hverandre.

Det første som evt ryker i tillegg til lageret er nav og spindel.

Som sagt....da har du i så fall kjørt ei stund først.

Ved test fra side til side: Om lyden blir svakere/forsvinner ved sving til høyre, er venstre hjullager def. og omvendt. Dette gjelder om lyden kommer forfra.

Bak er det som regel motsatt. På en framhjuldreven bil er det også mulig å kjenne slakk i lagrene bak. Det er derimot vanskelig foran fordi disse lagrene er utformet annerledes og er kraftigere.

raaaight!

takker for svar :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig. Håper du finner ut av det da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig. Håper du finner ut av det da. :)

ja! me 2!: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT, men.. På gamlebilen min, en peugeot 205 var lagrene så dårlige at dem datt ut. Kulene og ringene kom hver for seg.. Irriterende å kjøre med, fikk mye støy inne i bilen pga dette. Var en drøm å kjøre når dette var byttet.. Ikke så dyrt heller, eneste er litt arbeid. Dreide til en sylinder av noe gammelt jern, som jeg brukte for å presse ut det gamle, og noe med større diameter for å presse inn. Dette er kosejobb! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka at bolten som er skrudd inn i akslingen er skrudd fast?

Er den ikkje det vil du få feil press på lageret og du får slakk og lyd.

Bremseskjold som er bøyd og subber i bremseskive lager og litt lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.