Varslinger i Kjørecomputer på Audi coupe/typ89 Feil med sensorer??

Anbefalte innlegg

har over lengere tid hatt ikonet som vist under. Vet at tegningen er noe beta men kunne ikke finne noe oversiktskart på nett. Fra før av har dette ikonet lyst ved "pumpbemsing" altså gjentatte trykk på pedalen. Det er abs på bilen men har ikke hatt noe problemer med den i vinter selv om ikonet stadig vekk har kommet ved pumpbremsing. Hva betyr dette? Hvordan får jeg det bort? :confused:

 

kj%f8recomputer.JPG

 

 

 

Det andre tegnet jeg har fått etter rensing/rengjøring av Veivhusventilasjonen er høy vanntemp om jeg ikke tar helt feil. tviler sterkt på at bilen koker etter 1 min ved å bare være hard på gassen.

 

Verd å merke seg at det drypper av bilen en eller annen plass & den drikker servoolje. Vet at bremser/servo går på samme systemet på s4. gjør det der på min også?

motor er av typen 7a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert trykkakkumulatoren som har mistet piffen. Helt vanlig etter ca. 10 år på alle biler med det systemet, som er bl.a. alle S2/S4/S6, type 44 med femmer og alle 90/Coupé med 20v-motor.

 

Enkleste er å ta ut ledningen til sensoren. En ny akkumulator koster 5-6000 og den har strengt tatt liten betydning så lenge du ikke skal bremse med motoren avslått..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert trykkakkumulatoren som har mistet piffen. Helt vanlig etter ca. 10 år på alle biler med det systemet, som er bl.a. alle S2/S4/S6, type 44 med femmer og alle 90/Coupé med 20v-motor.

 

Enkleste er å ta ut ledningen til sensoren. En ny akkumulator koster 5-6000 og den har strengt tatt liten betydning så lenge du ikke skal bremse med motoren avslått..

 

Mye mulig dette ja, for bremseeffekten er heller dårlig med avskrudd motor.

Men bilen lekker servoolje så jeg lurer på hvor det er typisk at det forekommer. Noen som har ett bilde av servopumpa som inneholder alle delene. bytta + Skruen men er sannelig ikke sikker på om det datt ut en del : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert trykkakkumulatoren som har mistet piffen. Helt vanlig etter ca. 10 år på alle biler med det systemet, som er bl.a. alle S2/S4/S6, type 44 med femmer og alle 90/Coupé med 20v-motor.

 

Enkleste er å ta ut ledningen til sensoren. En ny akkumulator koster 5-6000 og den har strengt tatt liten betydning så lenge du ikke skal bremse med motoren avslått..

 

Gjelder dette A80 2.0e og? får vannlampa etter 10 sek..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet ved starten av bremsing/pumpbremsing. Min lekker også litt servoolje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa har svetta litt over lengere tid men nå renner det rett og slett av den. brukte nesten en liter fluid på noen mil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at dere bruker riktig olje? Skal KUN være den grønne originaloljen. ATF, som mange påstår skal være på servostyring, skal ikke være på disse bilene. Det spiser pakninger og får alt til å lekke..

 

Og til han med Audi 80 2.0E - den har ikke dette systemet. Dessuten er kjølevæskelampa noe helt annet. Sjekk sensoren i ekspansjonstanken og sensoren på motoren for temperatur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at dere bruker riktig olje? Skal KUN være den grønne originaloljen. ATF, som mange påstår skal være på servostyring, skal ikke være på disse bilene. Det spiser pakninger og får alt til å lekke..

 

 

Ja er kun den originale grønne olja som er brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.