#1 Skrevet Juni 4, 2006 Har byttet motor i en 92.mod Audi 100 2.5tdi (AAT). Eiern kjøpte en shortblokk som jeg har flyttet deler over fra den gamle (regreim røk på den). Har satt opp alt som det skal være, men den starter ikke. Den gløder pluggene, men drar ikke frem diesel. Glødelampa bare blunker et lite øyeblikk, men har sjekket at de gløder. Vet derimot at den ikke drar frem diesel. Det kommer ikke frem til dysene. Ser også at pumpa ikke drar frem diesel fra filteret (luft bobler som ikke flytter på seg). Dette systemet skal jo være selvluftende! Er første gang jeg er borti diesel, men det burde jo ikke være så vrient da Håper jeg har fått med nok info her til at noen guruer kan gi meg noen forslag. På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2006 Hvis pumpa har blitt helt tom for diesel kan det bli slike problemer, fyll opp pumpa via retur røret kan være værdt å prøve! Det kan også være at filteret er så og si tett, bytt det gjerne om du ikke vet at det nylig har blitt utført. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2006 Pumpa var helt tom da vi flyttet den over så skal prøve å fylle den. Filteret skal det ikke være så lenge siden ble byttet, men tror jeg bytter det alikevel da Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2006 Fyll filteret med diesel FØR du monterer det, lad batteriet slik at du har ordentlig med strøm, sjekk om stoppventilen på pumpa får strøm/klikker da du setter på tenninga. Få noen til å kjinne motoren mens du selv løsner på dieselrøra på dysene en og en til det begynner å sprute diesel ut. Da tømmer du røra for luft. Dra til røret da det begynner å sprute ut diesel og løsne neste rør. Driv på slik så skal den starte etterhvert. Vonde å få igang da systemet har vært HELT tomt. Sjekket innsprøytningtidspunktet forresten? Det er det samme som tenningstidspunktet på en bensinmotor og må stemme for at bilen skal starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2006 Har sjekket innsprøytningspunktet og det stemmer. Er nok heller som dere sier det med at det har vært helt tomt før vi prøvde å få den i gang igjen ja. Skal få med meg en kar i morgen så går vi igjennom punkt for punkt. Igjen takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...