#1 Skrevet Juni 4, 2006 Fikk 2'r feil på eu kontrollen på rust på bremseskiver. "Mer en 25% rust på en side av skive Foran begge sider 2" det samme bak. Menes det mer en 25% rust på skivas overflate, eller mer en 25% rust på slitebanen? Eller? Har gått over skivene mine i dag, og slitebanen er blank og fin, men er jo en brun kant rundt, men de kan vel ikke akkurat kreve at den er blank og fin. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2006 Det er slitebanen som teller. Har en gang vært utstatt for useriøs kontroll på dette området. Var på et ikke-merkeverksted med en 100 og fikk høre at jeg måtte bytte klosser og skiver rundt hele, bl.a. pga. rust. Stilte meg tvilende til det, og dro rett på NAF for etterkontroll. Bilen ble godkjent uten at jeg rørte en skrue. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2006 Hvis det var rust i slitebanen, er det nå bare å ta en runde rundt kvartalet med litt bremsing, og kjøre inn i hallen igjen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2006 Grovrust er ikke så lett å slite bort. På 90Q'en jeg kjøpte var det så mye rust på skivene at pedalen vibrerte når jeg bremset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2006 et par nedbremsinger ifra 180km/t fikser dette problemet rimelig bra om det ikke er mye rust 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2006 ...eller du kan pikke vekk rusta med en hammer. Tror ikke at nedbremsing fikser den biffen, belegget er jo ikke i kontakt med rusta. Nei, ta av skivene og slå vekk rusta rundt hele skiva før du går kjapt over med ei negerkuse. De som skal ta etterkontrollen kommer til å bli sååå glad i deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2006 Plokket av skivene og gikk på med pusse matte på vinkelsliperen jeg. Da ble den blank og fin rundt hele og jeg tok bort den rust ringen i ytterkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2006 Plokket av skivene og gikk på med pusse matte på vinkelsliperen jeg. Da ble den blank og fin rundt hele og jeg tok bort den rust ringen i ytterkant. Hvis du pusser rusten blank er du like langt. Du må slå løs gravrusta med en hammer før du pusser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2006 Takk for svar... Her en mistanke om at verkstedet har skrevet denne uten grunn. Har banka av løs rusta på skivene, og slipt over dem. Men slitebanen har vært helt blank hele tiden. Er det mulig å ta kun etterkontrollen på et annet verksted en der jeg hadde eu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2006 Takk for svar... Her en mistanke om at verkstedet har skrevet denne uten grunn. Har banka av løs rusta på skivene, og slipt over dem. Men slitebanen har vært helt blank hele tiden. Er det mulig å ta kun etterkontrollen på et annet verksted en der jeg hadde eu? jepp..kan etter kontroll akuratt der du vil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2006 jepp..kan etter kontroll akuratt der du vil.. Flott Så de kan ikke nekte meg det altså? Nesten litt rart siden de da går "god" for annen manns arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2006 Jiiiihaw! Da er bilen godkjent for 2 nye år! Tok etterkontrollen på samme verksted som eu, og det gikk kjempebra. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...