Lurer på en ting etter eu kontroll ang rust på skiver

Anbefalte innlegg

Fikk 2'r feil på eu kontrollen på rust på bremseskiver.

 

"Mer en 25% rust på en side av skive Foran begge sider 2" det samme bak.

 

Menes det mer en 25% rust på skivas overflate, eller mer en 25% rust på slitebanen? Eller?

 

Har gått over skivene mine i dag, og slitebanen er blank og fin, men er jo en brun kant rundt, men de kan vel ikke akkurat kreve at den er blank og fin.

 

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slitebanen som teller.

 

Har en gang vært utstatt for useriøs kontroll på dette området. Var på et ikke-merkeverksted med en 100 og fikk høre at jeg måtte bytte klosser og skiver rundt hele, bl.a. pga. rust. Stilte meg tvilende til det, og dro rett på NAF for etterkontroll. Bilen ble godkjent uten at jeg rørte en skrue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var rust i slitebanen, er det nå bare å ta en runde rundt kvartalet med litt bremsing, og kjøre inn i hallen igjen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grovrust er ikke så lett å slite bort. På 90Q'en jeg kjøpte var det så mye rust på skivene at pedalen vibrerte når jeg bremset. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et par nedbremsinger ifra 180km/t fikser dette problemet rimelig bra om det ikke er mye rust

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eller du kan pikke vekk rusta med en hammer. Tror ikke at nedbremsing fikser den biffen, belegget er jo ikke i kontakt med rusta.

Nei, ta av skivene og slå vekk rusta rundt hele skiva før du går kjapt over med ei negerkuse. De som skal ta etterkontrollen kommer til å bli sååå glad i deg.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plokket av skivene og gikk på med pusse matte på vinkelsliperen jeg. Da ble den blank og fin rundt hele og jeg tok bort den rust ringen i ytterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plokket av skivene og gikk på med pusse matte på vinkelsliperen jeg. Da ble den blank og fin rundt hele og jeg tok bort den rust ringen i ytterkant.

Hvis du pusser rusten blank er du like langt. Du må slå løs gravrusta med en hammer før du pusser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar... Her en mistanke om at verkstedet har skrevet denne uten grunn. Har banka av løs rusta på skivene, og slipt over dem. Men slitebanen har vært helt blank hele tiden. : rolleyes

 

Er det mulig å ta kun etterkontrollen på et annet verksted en der jeg hadde eu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar... Her en mistanke om at verkstedet har skrevet denne uten grunn. Har banka av løs rusta på skivene, og slipt over dem. Men slitebanen har vært helt blank hele tiden. : rolleyes

 

Er det mulig å ta kun etterkontrollen på et annet verksted en der jeg hadde eu?

 

 

jepp..kan etter kontroll akuratt der du vil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp..kan etter kontroll akuratt der du vil..

 

Flott :)

 

Så de kan ikke nekte meg det altså? Nesten litt rart siden de da går "god" for annen manns arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jiiiihaw!

 

Da er bilen godkjent for 2 nye år!

 

Tok etterkontrollen på samme verksted som eu, og det gikk kjempebra.

 

 

Takk for hjelpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.