#1 Skrevet Juni 5, 2006 Jeg var ute å kikka på en Golf gti G60 , bilen gikk bra på 1. og 2. gir.. Men på 3. dro den godt til ca 3-4000 o/min å da putta da veldig.. Hva kan dette være? Tenning(det var litt etter tenning på den når jeg slokte bilen)? Bilen skal ha fått "ny" g-ladder i fjor sommer... Noen som kan hjelpe med noen råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2006 Any one.. Veit dette virker no utolmodig men er flere som ser på denne bilen å hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2006 Var dette tilfeldig eller skjedde det flere ganger ? Har vel ikke noe logisk forklaring at det kun skal skje på 3. giret ? Ville sjekket reimhjulet nede på veiven at det sitter fast ( registerreimhjulet) vanlig feil at dette løsner da kan tenningen justere seg under kjøring.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2006 Prøvde flere ganger å de samme skjedde hver gang. Men om det er Reimhjulet ville ikke det hendt på 1. og 2. gir å da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2006 Skulle tro det jo. Da ville jeg sjekket tenningen. Det kan hende at du får så mye motstand på 3 giret at først da får du tenningsbank. Da vil bankesensoren lette på fortenningen og en mister effekt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2006 Oki Hva skal tenningeb være på en slik bil? Merket nå jeg vridde av tenninga så stoppa den ikke med engang.. Så på meg virker det som om den etter tenner litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2006 6 grader org - justeres med blåtemp ute på 3000omdreininger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2006 Kan være fullgass/tomgangsbryter som ikke fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2006 Hvor sitter denne, å hvordan sjekker man den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2006 Hva mener du egentlig her? Butter det som i at den bare slutter å dra, eller putter det som i at den hoster og harker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 6, 2006 Hvor sitter denne, å hvordan sjekker man den? Sitter på gasspjeld - fullgass oppå og tomgang i bakkant. Løsne koblingen på bakkant å sjekk at begge bryterene fungerer ved å måle dem med et multimeter. ( er kun 3 tilkoblinger der - en felles og en til hver av bryterene.) I så fall må det nesten være fullgass bryteren som tuller. Tomgang har andre symptomer. ( henger den inne så går bare bilen på full gass og tomgang, lukker den ikke så jager den på tomgang ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2006 det butter som at det den ikke har mer krefter. er som om du møter en tung motbakke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2006 Sitter på gasspjeld - fullgass oppå og tomgang i bakkant. Løsne koblingen på bakkant å sjekk at begge bryterene fungerer ved å måle dem med et multimeter. ( er kun 3 tilkoblinger der - en felles og en til hver av bryterene.) I så fall må det nesten være fullgass bryteren som tuller. Tomgang har andre symptomer. ( henger den inne så går bare bilen på full gass og tomgang, lukker den ikke så jager den på tomgang ) Hvis tomgangsbryter ikke går av, vil hjernen "flytte ned turtalls-sperren" til rundt 3000-4000 o/min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2006 Frode: Vil den ikke da ligge å slå mot turtalsperra da? Den øker forsatt turtal , men ikke men kraft liksom om du sjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 6, 2006 Hvis tomgangsbryter ikke går av, vil hjernen "flytte ned turtalls-sperren" til rundt 3000-4000 o/min Dette skjedde ikke på en kammerat sin - men du har sikkert rett Den var riktik nok chippet. Gikk fint på tomgang - og så dro den på hele veien når du fikk gassen helt inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...