Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kikka på en Golf gti G60 , bilen gikk bra på 1. og 2. gir.. Men på 3. dro den godt til ca 3-4000 o/min å da putta da veldig..

Hva kan dette være? Tenning(det var litt etter tenning på den når jeg slokte bilen)?

Bilen skal ha fått "ny" g-ladder i fjor sommer...

 

Noen som kan hjelpe med noen råd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Any one..

 

Veit dette virker no utolmodig men er flere som ser på denne bilen å

hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette tilfeldig eller skjedde det flere ganger ?

 

Har vel ikke noe logisk forklaring at det kun skal skje på 3. giret ?

 

Ville sjekket reimhjulet nede på veiven at det sitter fast ( registerreimhjulet)

vanlig feil at dette løsner da kan tenningen justere seg under kjøring....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde flere ganger å de samme skjedde hver gang.

 

Men om det er Reimhjulet ville ikke det hendt på 1. og 2. gir å da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det jo.

 

 

Da ville jeg sjekket tenningen. Det kan hende at du får så mye motstand på

3 giret at først da får du tenningsbank. Da vil bankesensoren lette på fortenningen og en mister effekt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki

 

Hva skal tenningeb være på en slik bil?

Merket nå jeg vridde av tenninga så stoppa den ikke med engang.. Så på meg virker det som om den etter tenner litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 grader org - justeres med blåtemp ute på 3000omdreininger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være fullgass/tomgangsbryter som ikke fungerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne, å hvordan sjekker man den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hva mener du egentlig her? Butter det som i at den bare slutter å dra, eller putter det som i at den hoster og harker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne, å hvordan sjekker man den?

 

 

Sitter på gasspjeld - fullgass oppå og tomgang i bakkant.

 

Løsne koblingen på bakkant å sjekk at begge bryterene fungerer ved å måle dem med et multimeter.

 

( er kun 3 tilkoblinger der - en felles og en til hver av bryterene.)

 

I så fall må det nesten være fullgass bryteren som tuller.

Tomgang har andre symptomer.

( henger den inne så går bare bilen på full gass og tomgang, lukker den ikke så jager den på tomgang )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det butter som at det den ikke har mer krefter. er som om du møter en tung motbakke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på gasspjeld - fullgass oppå og tomgang i bakkant.

 

Løsne koblingen på bakkant å sjekk at begge bryterene fungerer ved å måle dem med et multimeter.

 

( er kun 3 tilkoblinger der - en felles og en til hver av bryterene.)

 

I så fall må det nesten være fullgass bryteren som tuller.

Tomgang har andre symptomer.

( henger den inne så går bare bilen på full gass og tomgang, lukker den ikke så jager den på tomgang )

 

Hvis tomgangsbryter ikke går av, vil hjernen "flytte ned turtalls-sperren" til rundt 3000-4000 o/min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode: Vil den ikke da ligge å slå mot turtalsperra da? Den øker forsatt turtal , men ikke men kraft liksom om du sjønner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tomgangsbryter ikke går av, vil hjernen "flytte ned turtalls-sperren" til rundt 3000-4000 o/min

 

Dette skjedde ikke på en kammerat sin - men du har sikkert rett :)

Den var riktik nok chippet.

Gikk fint på tomgang - og så dro den på hele veien når du fikk gassen helt inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.