#1 Skrevet Juni 5, 2006 Vi som kjørte sammen fra Våler husker vel en Passat som var stoppet av en sivil politimotorsykkel i 100-sonen oppe i Vestfold? Vel, for å si det enkelt, det kunne like gjerne vært en av oss... http://www.fvn.no/nyheter/article370132.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2006 hmm.. går ikke grensa for å miste lappen i 100 sona på 140 km/t da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2006 hmm.. går ikke grensa for å miste lappen i 100 sona på 140 km/t da? Kommer an på om det er klasse A eller hva det heter, mener jeg.. Edit; Iflg GP-4027 finnes det bare motorvei kl A for 100-soner, så da er grensa 140km/h før lappen forsvinner, ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2006 Jo. Bilen skulle holdt minst 141 km/t for at fører skal miste lappen, så lenge han ikke har kjørt "gris". ..men det håper jeg han har gjort, da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2006 Kommer an på om det er klasse A eller hva det heter, mener jeg.. Det finnes ikke motorvei kl. B med 100-sone. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2006 hmm.. går ikke grensa for å miste lappen i 100 sona på 140 km/t da? Når jeg tok lappen lærte jeg at grensa gikk ved 26 kmt over i fartsgrenser tom. 60-sone, og ved 36 kmt over fra 70-sone og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2006 Når jeg tok lappen lærte jeg at grensa gikk ved 26 kmt over i fartsgrenser tom. 60-sone, og ved 36 kmt over fra 70-sone og oppover. Stemmer, men på motorvei kl. A er det 41 km/t som gjelder. (Jeg har bevis.. Har det svart på hvitt her fra Asker og Bærum Politidistrikt.. Faen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2006 Det finnes ikke motorvei kl. B med 100-sone. Det fant jeg også ut.. Når jeg tok lappen lærte jeg at grensa gikk ved 26 kmt over i fartsgrenser tom. 60-sone, og ved 36 kmt over fra 70-sone og oppover. Da fantes det kanskje ikke 100-soner..? (Jeg har bevis.. Har det svart på hvitt her fra Asker og Bærum Politidistrikt.. Faen) Hehe, det finnes billigere måter å få det svart på hvitt, f.eks GP-4027.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2006 Da fantes det kanskje ikke 100-soner..? Nei, det gjorde det ikke den gangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2006 Hehe, det finnes billigere måter å få det svart på hvitt, f.eks GP-4027.. Jeg visste det fra før, så for min del var det ikke så viktig. Var vel heller apekattene med skinnjakker som trodde jeg trengte å lære det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2006 Jeg visste det fra før, så for min del var det ikke så viktig. Var vel heller apekattene med skinnjakker som trodde jeg trengte å lære det. ja, ble jo ikke akkurat noe billig vintertreff på deg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2006 Hadde antageligvis litt mer enn 136 på nåla da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2006 Når 100 sone kom ble grensa satt til 41km/t over i både 90 og 100 sonen. Vil ikke tro dette kun gjelder på motorvei kl A... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2006 Når 100 sone kom ble grensa satt til 41km/t over i både 90 og 100 sonen.Vil ikke tro dette kun gjelder på motorvei kl A... Jo. Det er fortsatt bare 36 over på kl. B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 5, 2006 Vi som kjørte sammen fra Våler husker vel en Passat som var stoppet av en sivil politimotorsykkel i 100-sonen oppe i Vestfold? Vel, for å si det enkelt, det kunne like gjerne vært en av oss... http://www.fvn.no/nyheter/article370132.ece Ja vi var nok ikke langt unna Jeg tok jo følgende bilde i farta forbi politisykkelen. Så surt ut det der. For dere som bor i området kan det vel være greit å merke seg nummeret på sykkelen. Det var da det eneste kameraet mitt klarte å plukke opp. Bilder tatt av noe som står stille i 100 kmt blir skjeldent bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 5, 2006 Jau, flaks har vi ikke sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 8, 2006 Det er 36km/t over + 4(eller 5)km/t ekstra fordi det er klasse A vei. Så i en 90 sone på klasse B vei, er det 126km/t mens i en 90 sone på klasse A vei er det 130(131)km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...