Rele for viskere foran (C4)

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette inn rele for justerbart viskerintervall, men hvilket rele er det jeg skal bytte det ut med? Har ikke oversikt over hva som er hva, og heller ikke lyst til å nappe ut alle for å sjekke, da batteriet er tilkoblet (en del skruing grunnet varebil).

Framme i motor:

05062006108.jpg

Inne under ratt:

05062006107.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut ett rele av gangen og se på sokkelen under for å finne det som er likt i kontaktene. Sett det første på plass før du tar ut nr.2 så roter du det ikke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på den metoden, men hva med startsperre, alarm og evt. airbag? Ingen fare at batteriet er påkoblet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fare forbundet med det, for de releene du ser der har ingenting med hverken startsperre eller airbag å gjøre. Så lenge du setter inn releet samme veien som det sto når du tok det ut, så er det ingen fare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hadd ute alle da, et rele slo av radio, og ellers var det eneste med lik sokkel som visker-releet servotronic-releet? Har jeg rele andre plasser enn disse to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hadd ute alle da, et rele slo av radio, og ellers var det eneste med lik sokkel som visker-releet servotronic-releet? Har jeg rele andre plasser enn disse to?

Yepp. Det er en relestasjon bak oppbevaringsrommet under rattet. Der finner du visker-releet. Har du mange slike releer liggende? Er i så fall interessert i en handel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet henger på releplass nr.5 på ekstrareleplata. Jeg ser ikke helt hvor det nederste bildet ditt er (a-stolpen på førersida?), men plata til dette releet finner du bak dashbekledningen under rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare dette ene releet med intervall, har ellers et par-tre av de vanlige.

Ut å pelle ned mer på bilen i morgen da. Bl.a. teste om den blir litt tyngre på rattet uten servotronic tilkoblet, synes den er noe lett nå..

Bilde to er ved a-stolpen ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har rota rundt i lednings-spagetti hele helga for å få fixa sentrallås og montert el-vindu bak på min C4.

Fant ut litt av hvert. Blant annet hvor intervall releet sitter....

spagetti.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får grave meg innover dit i morgen. Alltids en del : klø : for å finne fram på ny bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble litt nysgjerrig her. Er dette et relé som fungerer på alle 100/A6?

Slik at intervallene justeres etter en tidsfunksjon av av/på-slag på

hendelen for vindusviskerene.

Vet dette er mulig på Golf 2 iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, samme rele (3BO 955 531). Hentet det ut av Golfen min, og passer inn på mer eller mindre alle VAG uten intervallbryter på viskerhendel. Koster noe over 400,- inkl klubbrabatt hos Møller. Umulig å ikke ha dette om man allerede har hatt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert releet, men fikk ikke intervall på viskerne.. :o:confused:: klø :

06062006114.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde du intervallet med ingen relé montert slik at du vet du byttet riktig relé? :)

Hvis ikke skal det jo fungere som en drøm, regner med du har instruksjoner på hvordan det virker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvklart. Har brukt releet i Rallyen, og kjenner til hvordan det skal brukes ja. Skal prøve det i Rallyen for å sjekke at det ikke er noe feil med det. Klarer ikke å endre på intervallet, og det legger seg på standard 5 sekunder.

Spise litt mat og forske mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på at jeg skulle prøve å starte motoren, ikke bare sette på tenning. Funker kanon! : rock : Rallyen var ikke avhengig av dette, av en eller annen grunn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer dette releet? Tenker da på justeringen av intervallen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.