Ryggelys, finner ikke feil..

Anbefalte innlegg

Plages med ryggelysene mine, får det ikke til å funke.. Har bytta pærer, uten hell. Også sett over alt av ledninger fra bagasjelokk og framover, samtidig som jeg la opp strøm og signalkabel bak. Hvor kan feilen ligge? Noen som har en ide? Takknemlig for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brytern på kassa? Var defekt på min da ryggelysa slutta å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En relativt vanlig feil er jo at ryggelysbryteren på girkassa tar kvelden. Den står på toppen av kassa og du kommer lett til den ved hjelp av luka under batteriet i batterikassa (festet med en metallbøyle). Hvis du plugger av ledningen til bryteren skal du med tenning på få ryggelys om du bruker en ledningstump og kortslutter ledningen som går inn til kupeen.

 

EDIT: 1 min for sein der gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke dette! Var noe sånt jeg tenke meg.. Kan jo være kjekt å ha ryggelys, da. Takk for raske svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En veldig vanlig feil på Audi 80 er at ledningene knekker i det området der de går opp ved hengslet til luka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke der en gang til for å være sikker, men mener at det så fint ut der sist gang jeg sjekka.. Vil ha det i orden!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har mistet både ryggelys og tåkelys på luka.+ at skiltlysa lever sitt eget liv..

 

I mitt tillfelle er det iallefall ledningene til luka som er synderen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryggelysa mine stakk av her en kveld! Så kom de tilbake igjen etter et par dager, siden har de blitt der! Mystisk! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. mulig det er noe i det med ledningene som går opp i bakluka, for jeg har vel ikke tåkelys bak heller! har ikke hatt tid å sjekka det, pga mye jobb, men må få det gjort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at ledningene er knekt inne i strømpa;)

Blir bøyd endel ganger de ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ett stikk ca bak venstre baklykt med ledninger som går til bakluken. Ta ut pærer og ohm ledningen fra pæreholder til stikk så finner du nok brudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at det var mellom den kontakten og pæreholderne, nærmere bestemt den delen av ledninga som er mellom de to gummitroppene. Hvordan skal jeg fikse dette? Noen som har gjort det før? Var ikke så fristende å kjøpe nytt ledningsnett til bakluka, det hørtes ut som en dårlig plan..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare å demontere all plastikk-mikken som holder ledningene fast til hengslene. Som regel er bruddet i den innerste "knekken" i hengsla, altså lengst frem.

Så tar du av den ytre strømpa. Så er det bare og skjøte en og en ledning, helst med lodding og krympestrømpe. Når alle ledningene er hele, surrer du godt med teip istedenfor den ytre strømpa. (Kan sikkert bruke krympestrømpe her også, hvis du er ivrig)

 

Så settes alt på plass igjen, sånn det var. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha, for svar! Skal se hva jeg får gjort med det etterpå, må vel finne ut av det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.