Hva er normalt oljetrykk og sp.mål angående oljetemp.-giver

Anbefalte innlegg

Har endelig fått montert giveren og kobla til oljetrykksinstrumentet mitt!!

 

Når motoren er varm ligger oljetrykket på ca. 1,8 kg/cm2 på tomgang

Fra 2000rpm og oppover ligger det mellom 4 og 5 kg/cm2 ved normal kjøring

Ved fullt pådrag topper det nesten 5,5 kg/cm2

 

Dere som vet..... Er trykket normalt, bra eller dårlig?

 

Motoren har ny Mobil1 5w-40 longlife olje...Gikk ca. 12.000 på forrige oljeskift, bilen min skal f... meg ikke gå 30.000 på skifta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket høres helt normalt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal og ha inn oljetemp-giver og på bilen og!!

 

Oljetrykks-giveren sitter i ei sånn biltema T-gren sammen med org.giver.....

 

Hvordan funker det å skru ei T-gren i den jeg monterte her om dan??

 

Andre alternativet mitt er å bore å gjenge opp en bånn-plugg!!

 

Det står at giverne mine har 1/8 npt gjenger(måler jeg er den ca.10mm, og det er 1mm mellom gjengetoppene), gjengene på org.giveren er vel M10-1, hvor stor er forskjellen på dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har M10x1 gjenger og det er det samme som 1/8NPT

 

Ang montering av giver sjekk her

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=490942#post490942

 

Takk... Begynte å lure litt på om gjengene på giverne var forskjellig, men dem satt som et skudd!!

 

Har sett på tråden der!! Blir ikke helt klok på det.. Oljefilter huset mitt ser ikke helt likt ut...

Bilde her..

Rød ring rundt en unbraco-bolt, kan denne kanskje skrus ut!?: klø :

Øverste ring og rektangel er bare å drite i!

IMAGE_00017.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste er vel en 13mm bolt som holder fast vannrøret bare.

Men den andre var ikke lett å se, men om det er en unbrako skrue er nok det det samme.

Er ikke værre en å skru den ut å sjekke gjengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bedre bilde (NOOOOOT) uten kluss:

IMAGE_00019.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste er vel en 13mm bolt som holder fast vannrøret bare.

Men den andre var ikke lett å se, men om det er en unbrako skrue er nok det det samme.

Er ikke værre en å skru den ut å sjekke gjengene.

 

Ja den bolten måtte ut for å få i grena!! Men det er vel oljerør, sitter inn på fronten av filter-huset (måtte skru løs banjo koblinga der og)

 

Ja det er en unbrako skrue

Kanskje skru'n ut i morra da!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knipsa et par bilder her i farta.

Litt oppog ned på div hus har jeg sett.

Noen har ikke noen ekstra hul/andre har et ekstra som er blenda.

Alle 3 "rør" kan borres opp i tilfelle

06062006(001).jpg

06062006(002).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg så når jeg så over det der er at det ser ut som om der den unbrako-skruen sitter er en anna kanal i filter-huset, iforhold til der trykk giverne mine sitter...

 

Har dette noe å si, blir vel enten før eller etter filter bare!?

 

Temp.giveren min er også lang, så den må ha en del plass. Må bore opp hollet i T-grena vis jeg skal sette den der!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med at giveren var lang.

Jeg måtte ta ut den org giveren og sette inn oljetemp der.

Så flytte jeg org giver til det nye hullet. Men da fått jeg file vekk litt gods der.

pga at muttere var så stor.

Jeg borra i tilegg opp det siste hullet og gjenga den med M10x1 slik at jeg kan få oljetrykk og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg sjekke litt imorra ser det ut som...

 

Hvor stor blir forskjellen om jeg borer opp og gjenger en bunnplugg'a?

Blir vel kanskje litt lavere oljetemp.! Har sett litt på den løsningen og, var å fikk meg nye ekstra bunnplugg idag for å se!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir igrunn et fett hvor du setter temp giver...litt lavere kan det nok bli i bunnpanna...men ikke mye.

Men enklere å ha den i huset...så slipper du å demontere hver gang du skal bytte olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir igrunn et fett hvor du setter temp giver...litt lavere kan det nok bli i bunnpanna...men ikke mye.

Men enklere å ha den i huset...så slipper du å demontere hver gang du skal bytte olje

 

Da skal jeg forske litt imorra jeg... Må bikke i seng nå vis jeg skal bli folk til imorra...

Sant nok det med demontering....

Takker så mye for all nyttig informasjonen:tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt merke til at nåla på oljetrykket mitt "danser" litt...

Dette skjer når jeg kjører med jevn gass fra 1500rpm og opp til ca. 2500

 

Eks. lå javnt på 2000 rpm, VELDIG snill gassfot (oppover, nedover og flatt) , dette er snøtt 80km/h på 6.gir, vanlig da ligger trykket på rundt 3kg..

Innimellom detter nåla ned til nesten 2kg, virker som om dette skjer når motor er mellom fase pådrag og motorbrems. (motorbrems noe som nesten ikke fins på 6.)

Får det til å skje så vidt på 4. og 5. og...

 

Men så fort jeg trår på fyker trykket opp..

 

Er dette normalt??

 

Edit: Har også lagt merke tilat dette ikke skjer før etter en stund med kjøring, og særlig når det er veldig varmt (tynn olje)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.