Hovedtreff 2006 Våler:Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Konkuransen blir helt klart optatt til neste år også men da med premiering. Så samme felg blir med nedover da også :)

Må si jeg var reddere for at felgen skulle rasere oppholdsteltet vårt enn jeg var for felgen men. Var ikke all kasting som var like retningsbestemt utpå natta der. Og det er med frykt jeg vet at konkuransen ble optatt lørdagsnatta også ved siden av teltet som jeg da lå og sov i. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er med frykt jeg vet at konkuransen ble optatt lørdagsnatta også ved siden av teltet som jeg da lå og sov i. :)

 

Dette vet vi ikke noe om : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vet vi ikke noe om : rolleyes

: haha : Så lenge det ikke står innprega ASA i bakhodet på meg i dag så er jeg fornøyd jeg. Synd jeg slokna så tidlig lørdag for har en aning at det var en del folk og bra med liv i leiren hos oss da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der kun Søndag, men må si jeg syntes det var et alle tiders treff! Masse hyggelige mennesker, MANGE flotte biler og ikke minst MYE morsom kjøring på banen! Så takk til alle som arrangerte, stilte ut og stor takk til de som satset "liv og lemmer" på banen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke annet å si om denne hælga.

Golf G60 syncro`n koste seg fælt da den ble piska rundt bana.

Tror det ble ca 50 runder på oss. sleit med høy oljetemp så no blir det oljekjøler.

Takker for kjæmpehælg.

 

PS.ingen som har et dunlop sp 9000 i dim 215/40-15 liggende.(gikk et dekk på tur hjem)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare trekke frem Einar Haugens, (ja han med den hissige typ 85`n), fremragende forflytning av en RØDGLØDENDE grill som stod klar og ventet på fredagskvelden....

Den var så VARM at det var så vidt man kunne ta i den...og vi var skrubbsultne...:P

 

Da det viste seg at teltene våre måtte flyttes fra go-cart banen løftet han likegodt grillen opp på panseret!! på bilen sin og kjørte av gårde.....:evil:

 

På veien passerte han Peugeot-gutta som ble lange i maska når de så den "gloheite" ekvipasjen..

 

Einar kunne sikkert lett grilla en liten 206 oppå der, så de pakket sammen sakene rimelig raskt og forlot området..: smil :

 

På banekjøringen senere viste det seg jo også at det er ganske heite saker UNDER panseret på den bilen...:)

 

Så takk til Einar for å ha innført en ny og festlig "øvelse" på treff:

"Ferdighetskjøring med frontmontert gloheit panzergrill".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en ting jeg ble litt "skuffet" over, så kun en blålilla Leon på vei inn

på området rett før jeg dro på søndagen, hadde håpet å kunne se litt fler

stilige SEAT og Skoda utstilt sammen med VW og Audiene. Hva ble egentlig

gjort for at disse to merkene kunne komme til oss? Forventet at de selv leser

om det på vårt forum? : klø :

 

Det er jo medlemmer som på forumet har ytret så sterkt at de ville at klubben skulle inkludere alle Seat og Skoda (noe som ble nedstemt) og deretter i hvertfall å stille som gjesteklasse og kunne kjøre på banen. Sånn sett synes jeg vi må regne med at vi ikke trenger å reklamere mer for dette.

 

Ang utstillinga så blir det litt hulter til bulter mht når folk kommer, banekjøring etc, men dette er vel ikkenoe problem? Vi har på tidligere treff prøvd å sette biler i samme klasse ved siden av hverandre, men det ender stort sett opp med at vi må rope opp på høyttaleranlegget at folk skal flytte den og den bilen hvert 5. minutt, litt unødvendig slitsomt kanskje?

 

Knall treff og honnør til alle som arrangerte ;)

 

PS1: Vi har diskutert dette med banekjøring med/uten prøveskilt i 12 år og jeg tipper vi gjør det i minst 10 år til ;)

 

PS2: Det må da være mulig å putte A2 inn i en klasse, f.eks sammen med Polo 9N?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stillte ihvertfall 2 Seater fra Bergen som deltok på banekjøring. Ingen av de som er opptatt av pokaler, de var der for å kose seg på banen og preike 1.8T med vwaudi-gutta. Kan hilse å si at de hadde det storartet. Mitt forslag er å bare kutte ut Skoda/Seat som egne utstilligsklasser og heller bare la de komme til banekjøringen. Da lokker jo man også de mest intressante Seat/Skoda bilene i mine øyne. De to fra Bergen håper ihvertfall det er rom for dem på banen til neste år også. De skapte vel ikke akkurat noen voldsom utvanning av klubben, og hvor ble det av invasjonen som kritikerne varslet?

 

Ellers vil jeg takke for et helt utrolig bra treff. Første gang på vwaudi-treff på Våler, og kan bare si med en gang at dette blir en fast årlig tradisjon for mange av oss fra Bergen som ikke hadde vært der før! Kun vært på Gatebil på Rudskogen som banetreff før, og konseptene kunne nesten ikke vært mer forskjellig. Dette er akkurat slik jeg liker det! Nå må det bygges bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff :tilber::tilber:

 

Det blei 19" felgkasting med skjåk gutta og Alf prøysen viser med Mjøsa gjengen!

 

+ Mye juging som alltid, hadde vaffal tosen hæstar flere ganger i helga!

 

Takk folkens, gleder meg til neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff :tilber::tilber:

 

Det blei 19" felgkasting med skjåk gutta og Alf prøysen viser med Mjøsa gjengen!

 

 

 

dette var et knall bra treff!! gleder meg sinnsykt til neste...stiller da med ny lærte prøysen viser i lag med strand racing!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff:tilber:

Og veldig heldig med været, synest att overnattinga på banen gikk veldig bra fikk ikke med oss noe bråkk eller herverk,

Veldig sosialt med så mye folk på kveldene på banen,

Ellers synest jeg att det kunne vert delt inn i klasser på utsillinga slik at ikke dommere måtte springe over alt for å vere sikker på att dei hadde fått med seg alle.

Har jo vert det før. Ble litt rotete når alt sto i hulter til bulter,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst takke for ei fin helg. Vi kjørte i stykker på søndag morgon, men slikt må ein rekne med.

 

SPM: Var det nokre som vart flagga eller nekta å køyre pga støy? Vi stussa på om vi skulle montere 3" eksos eller behalde den originale, det vart det siste. Såg at det var fleire med brukbar eksos som køyrte og desse må ha støya meir enn 90dB 1m 45grader ved 4500omd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tilsnakk om å ta det litt roligere, og da var det greit.

Er bombesikker på at ikke jeg var den mest høylytte på banen.

Ellers et kjempetreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst takke for ei fin helg. Vi kjørte i stykker på søndag morgon, men slikt må ein rekne med.

 

SPM: Var det nokre som vart flagga eller nekta å køyre pga støy? Vi stussa på om vi skulle montere 3" eksos eller behalde den originale, det vart det siste. Såg at det var fleire med brukbar eksos som køyrte og desse må ha støya meir enn 90dB 1m 45grader ved 4500omd.

 

 

 

han med den lilla urq ble svart flagga pga støy på søndagen...men det gikk greit på lørdag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han med den lilla urq ble svart flagga pga støy på søndagen...men det gikk greit på lørdag!
det var nok pga att han kanskje ga på litt før akkurat der hvor måleren står en det han gjorde på lørdag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke noe svar i http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54911 tråden... men hva med utstillingsklasse for Audi A2? Eller skal jeg bare la 19" med bil stå hjemme?

Det blir nok neppe noen egen klasse for A2 men det er notert at den ble "glemt" på listen over klassene.... listen skal oppdateres og endres etter tilbakemeldinger her og fra dommerene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var mitt først bane treff og storkoste meg hele helg. Som Leon eier vil jeg takke for at vi fikk lov til å komme å teste bilen min på bane, selv om den ikke gikk slik den skulle fikk jeg prøvd meg godt og slitt litt dekk.

 

Håper det er mulighet for at vi kan komme igjen flere ganger. Som ronny sier, så er ikke jeg ute etter pokaler så stillte derfor ikke opp i denne konkurransen. Ser ikke noe problem i å fjerne seat og skoda som egen klasse, men de som ønsker kan stille i en diverse klasse, hvis det finnes noe som heter det...

 

Ellers var det litt kjedelig at det bare var meg og en ibiza (også fra bergen) som var ute på banen. Har diskutert dette litt, og mye av grunnen lå i at noen var litt redde for å dukke opp etter mye kritikk fra flere hold. Når det gjelder raklamering så trengs ikke dette noe videre, var godt opplyst i forumet at det var mulighet for oss å komme. Zamot kunne desverre ikke stille med sin gule leon, han studerer i skotland for tiden...

 

Jeg håper flere er enige i at det ikke bød på store problemer at vi fikk mulighet til å komme og være med på morroa.

 

Så ytrer ønske om at vi blir invitert flere ganger, så skal i allefall vi to fra bergen stille og ha det gøy, og bidra for at treffet blir så bra som mulig! Dette ble en lang tråd, men vil takke alle som var på treffet for en fantastisk helg, spesiell takk til morten og egil! Flott service!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra at Seat og Skoda fikk være med, hadde virkelig sett frem til dette treffet men klarte dessverre ikke å komme meg hjem fra jobbreise i England i tide. Selv om jeg har byttet fra audi til Seat føler jeg fortsatt en sterk tilknyttning til klubben på det sosiale plan og hadde vært tilstede uansett om bilen hadde måttet stå i "skammekroken"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil først takke for en kjempe fin helg med mange glade mennesker. Det jeg synes var dumt var at jeg ikke fikk brukt opp en bensintank eller slitt ut et par dekk på banekjøring :(:P:D

 

Men noen av mine synspunkter som ikke nødvendigvis er kritikk men slik jeg oppfatter det:

 

Synes det er kjempeflott at så mange av oss med "vanlige" biler stiller opp på banekjøring og ikke bare værsting bilene. Men den forbindelse synes jeg det burde være litt mer struktur/ orden slik at ventetiden ikke blir altfor lang. Gjøre et eller annet som gjør at køen gikk raskere unna (vet det ikke er enkelt) men stiller meg litt spørrende med den pausen som vaktene hadde på lørdag i ca 13 tiden. Burde vel vært mulig å organisert flere vakter slik at det gikk ann å bytte på, slik at vi ikke fikk den 0,5~1 times pausen midt på dagen der.

 

En annenting er hvorfor man har felles spisingen på Haslemoen og ikke i det gule teltet som man hadde før. Det var mye mer sosialt det. Da var det jo satt opp busser mot Eleverum og Flisa så kunne de som ville bo innendørs ta bussen til banen og treffe de som sov der til felles middag. For som det har blitt nå blir klubben "litt delt" at få som sover på banen reiser til Haslemoen og spiser der på lørdagskvelden. Bare husker gode minner ifra 2001- 2004 med spissing i teltet.

 

En annen ting jeg lurer på hvor det "store gutta" har blitt av. Det er jo bare få årtilbake at blant annet Dahlback, Leif Nilsen, Audi Sentrum gutta, TS racing osv var mye ute og kjørte på banen. Er det slik at VACN treffet ikke er så kult lengre for de og kun PR og gatebil som er noe?

 

har vel noen kommentarer til Utstillingen jeg også. Som andre påpeker blei det veldig rotet parkering. Før så har vi fått til en rekke med Audi og en med VW. Når det gjelder klassene synes jeg disse fungerte ganske godt, men skulle evt ha slått sammen de mindre klassene. Kan også gjøre (prøvd å nevne det før) som man gjør i Tyskland på treff sette opp en diverrse klasse, der man kan "putte" de få antall inn i. F.eks Audi diverrse med bl.a TT, A2, Q7, RS6 (A8&S8), Allroad og VW med Beetle, Phaeton, caravelle/transporter, Sharan,Touareg og Touran. Bare mitt forslag. Bare for å sammenligne hvor hard/stor klassen er for f.eks A3 og A4 (her splitter tyskrene disse på årsmodell)

 

Bare litt synspunkter fra min side, ellers godt fornøyd og VACN hovedtreffet er jo et av "må bare ha med seg treffet i Norge vært år" Og vill også rette en stor takk til alle frivillige som er med for å dra dette arrengementet i mål : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på hvor det "store gutta" har blitt av. Det er jo bare få årtilbake at blant annet Dahlback, Leif Nilsen, Audi Sentrum gutta, TS racing osv var mye ute og kjørte på banen. Er det slik at VACN treffet ikke er så kult lengre for de og kun PR og gatebil som er noe?

 

Er vel egentlig ikke vits at de kommer hvis db grensa er 90db.? : klø :

Dette kan vel hvertfal være en av grunnene. Diskuterte det samme med en kompis jeg var der oppe med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen av mine synspunkter som ikke nødvendigvis er kritikk men slik jeg oppfatter det:

 

1: Synes det er kjempeflott at så mange av oss med "vanlige" biler stiller opp på banekjøring og ikke bare værsting bilene. Men den forbindelse synes jeg det burde være litt mer struktur/ orden slik at ventetiden ikke blir altfor lang. Gjøre et eller annet som gjør at køen gikk raskere unna (vet det ikke er enkelt) men stiller meg litt spørrende med den pausen som vaktene hadde på lørdag i ca 13 tiden. Burde vel vært mulig å organisert flere vakter slik at det gikk ann å bytte på, slik at vi ikke fikk den 0,5~1 times pausen midt på dagen der.

 

2: En annenting er hvorfor man har felles spisingen på Haslemoen og ikke i det gule teltet som man hadde før. Det var mye mer sosialt det. Da var det jo satt opp busser mot Eleverum og Flisa så kunne de som ville bo innendørs ta bussen til banen og treffe de som sov der til felles middag. For som det har blitt nå blir klubben "litt delt" at få som sover på banen reiser til Haslemoen og spiser der på lørdagskvelden. Bare husker gode minner ifra 2001- 2004 med spissing i teltet.

 

3: En annen ting jeg lurer på hvor det "store gutta" har blitt av. Det er jo bare få årtilbake at blant annet Dahlback, Leif Nilsen, Audi Sentrum gutta, TS racing osv var mye ute og kjørte på banen. Er det slik at VACN treffet ikke er så kult lengre for de og kun PR og gatebil som er noe?

 

 

1: Vi kjørte utpå maks biler av gangen (145 biler påmeldt lørdag og søndag). Disse fikk ca 5 runder. Raskere enn det er det vanskelig å få til. Ja vi kunne kanskje sluppet nye biler litt didligere på men vet ikke om Roger Sandberg hadde gitt noe spesielle instrukser ang. dette (stod ikke i påslepp)

Flaggvaktene må ha pause iløpet av dagen. Hvis vi ikke hadde gitt de pause måtte vi ha hatt to team med flaggvakter som f.eks. tok x antall timer evt. halve dagen hver. Dette ville kostet oss enda mer en det vi betalte nå. Vi får diskutere dette før evt. neste treff.

 

2: Ser ikke helt forskjelden å ha felles spising på banen eller på Haslemoen. Noen må fraktes frem og tilbake uansett. Ifjor satt vi opp busser men var ikke mange som kom til Haslemoen for å spise. Når noen vil bo i Elverum noen på Haslemoen og noen på banen må klubben dessverre bli litt delt. Skulle også ønske at vi kunne ha samlet oss litt men det viser seg å være vanskelig.

 

3: Det er dessverre slik at støy er blitt ett problem for oss i så måte at vi bare får 90dB på våre treff.

Frode klarer ikke støykravet vårt (selv om jeg svært gjerne skulle hatt han der)

Leif har ikke S1en mer og SQen går dessverre ikke.

Dalback kjørte istykker på Gatebil og jeg vet ikke om han klarer støykravet vårt.

TS Racing holder på å bygge bil så han var klar for treffet vårt (vet ikke om han klarer støykravet heller)

KRB og Jonus er jeg usikker på om klarer støykravet vårt

ES Tuning var der med flere biler og

Audisentrum var der med 3 biler.

 

_________________________________________________________________

 

Det er veldig fint å få konstruktiv kritikk men vi trenger da også forslag til løsninger på problemene for å kunne gjøre noe med det.

Send gjerne forslag til løsninger til styret@vwaudi-club.no så kanskje vi kan løse de til neste treff.

 

PS. Ikke se på dette som en negativ tilbakemelding til dere som har kommet med synspunkter og det er ikke ment som kritikk til Hans Petter som jeg har quota.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint å bli "quotet" Jeg kom med mine syns punkter/konstruktiv kritikk, og ikke bare tilbakemelding: "kjempebra treff- tommelen opp komentar"

 

Har vel fått svar på hvorfor "storegutta" ikke kommer, men var det slik at det var høyere grense for et par årsiden? Husker godt Dahlback goldfen, TS rosa helikopter, S1 og diverrse fighte utpå samtidig. Trodde også de var på VACN treffa for å promotere litt også. Men kan det være slik som ifjor at VACN treffet er helga etter Gatebil på Våler, og de da ikke gidder å reise opp ditt to helger på rad? Prøve neste år å får treffene litt unna hverandre på kalenderen?

 

Var vel litt av mine synspunkter, så får dere ta dette med i "etteretningen" om treffet og se om det er noe å ta med til neste år :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint å bli "quotet" Jeg kom med mine syns punkter/konstruktiv kritikk, og ikke bare tilbakemelding: "kjempebra treff- tommelen opp komentar"

 

Har vel fått svar på hvorfor "storegutta" ikke kommer, men var det slik at det var høyere grense for et par årsiden? Husker godt Dahlback goldfen, TS rosa helikopter, S1 og diverrse fighte utpå samtidig. Trodde også de var på VACN treffa for å promotere litt også. Men kan det være slik som ifjor at VACN treffet er helga etter Gatebil på Våler, og de da ikke gidder å reise opp ditt to helger på rad? Prøve neste år å får treffene litt unna hverandre på kalenderen?

 

Var vel litt av mine synspunkter, så får dere ta dette med i "etteretningen" om treffet og se om det er noe å ta med til neste år :cool:

for å svare på det med plassering av treff: vi har dessverre ikke noe påvirkning i det hele tatt når vi kan ha treff, i okt/nov mnd, så sender vi ønskede helger til våler og rudskogen, og de setter opp helgen som passer for dem, noen ganger for vi et par alternativer, ellers er det bare enten så tar vi det, eller så for vi ingen ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å svare på det med plassering av treff: vi har dessverre ikke noe påvirkning i det hele tatt når vi kan ha treff, i okt/nov mnd, så sender vi ønskede helger til våler og rudskogen, og de setter opp helgen som passer for dem, noen ganger for vi et par alternativer, ellers er det bare enten så tar vi det, eller så for vi ingen ting..

Er egentlig litt dårlig, hvor mange år har ikke klubben vært der...

Er vel en av de større leietagerne etter Motorsporten og Gatebil?

Er liksom sånn at vi nesten alltid har det i begynnelsen av juni, iallfall de siste 3 åra.

Er litt surt og kaldt der noen ganger, særlig på kvelden og når man er uheldig med været sånn som i fjor... Ofte bedre litt senere på sommeren...

 

Og det med bespisning er vel enklest å ha på Haslemoen for vi får vel grei pris der og mesteparten av styret ligger vel der?

 

Angående db så får vi håpe at vi kan ha 100 neste år. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.