Får ikke lufta ut av bremsene.... ?

Anbefalte innlegg

Har skifta bremseslanger på bilen... men får ikke lufta ut av systemet..

Har luftet bremsene på hele bilen minst 5 ganger nå, men kommer farken meg ikke ut en eneste boble....

 

Pedalen blir hard når jeg pumper og motoren er AV, men når jeg starter motoren så går pedalen helt i bånn... pumper jeg da, så blir den halveis hard, så siger den sakte helt til bunns....

 

Har luftet den i rekkefølgen Høyre Bak - Venstre Bak - Høyre Fremme - Venstre Fremme, og prøvd med og uten tenningen på....

 

Det gjelder en Audi Cabriolet 2,3E

 

 

Hva gjør jeg feil? Noe jeg må passe på? Har ABS'en noe å si?? Må motoren være på?? Sjønner ikke bæra....

 

Noen tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufter du på riktig måte da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufter du på riktig måte da?

 

 

 

Mener på det ja... er ikke så mange måtene å lufte på....

 

Heiv fatter'n inn i bilen... Pumpa opp trykk på pedalen, så holdt han press på den mens jeg åpna lufte-nippelen, for så å stenge den før han tok nytt tak på padalen.... Sånn holdt vi på... Kom litt luft til å begynne med, men nå på slutten kom det ikke en eneste luft boble ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre en slange på luftenippelen, og stikk den nedi en flaske med litt innhold. Slik at slangen er under væskenivået.

 

Åpne nippelen og be paps pumpe. Da vil ikke luft bli dratt inn i systemet igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var ikke så dum da... :)

 

tredde en gjennomsiktig slange på nippelen slik jeg såg om det kom luftbobler.. Og skrudde jo igjen mellom hver gang han pumpet.. Kommer liksom ikke noe luft ut..

 

Må jeg lufte ABS/Hovedsylinder enheten også? Og har det noe med at tenningen/motoren er av eller på?

 

Lurer på å kjøpe en trykkslange på biltema, slik jeg slipper å pumpe.. For da et det jo konstand trykk på systemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Audi 200 88 mod hjelper ikke vanlig luftign, pga bremsetrykkreduksjonsventilen som sitter ved bakakselen. Nei, jeg snakker ikke om en lastavhengig ventil, men en liten klump som sitter på røret mellom bakhjulene. Den skal redusere trykket til bakbremser ved sterk sentrifugalkraft. Ved lufting er det spesiell prosedyre, hukser ikke i hodet men tror det er noe med at når du er ferdig så pump svært hardt og luft høyre bakhjul til slutt.

 

Ellers kan det være at det hjelper å la bilen stå et døgn, så luftbobler i systemet får tid til å flytte på seg......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips no 2: Sett en sykkelslangeventil inn på enden av den allerede nevnte plastslangen, så har du den som tilbakeslagsventil. Da kan du gjøre jobben aleine stort sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar gutter.... Stakk innom biltema i dag å kjøpte en slange med tilbakeslagsventil som jeg tredde på lufte-nippelen...

 

Kunne gjort det alene, men fikk lyst å se om det funka, så jeg kasta en kompis bak rattet for å pumpe... Både luft og bremsevæske suste igjennom slangen, mens ingenting gikk tilbake....

 

Aldri hatt så bra bremse på cabben før... : rock :

 

Anbefales på det stærkeste å kjøpe denne dingsen her... 50spænn...

19-146_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da hadde systemet stått et døgn eller mer slik jeg nevnte lengre opp. Dermed ikke sikkert at du hadde fått bedre resultat med "dingsen" fra Biltema hvis du hadde brukt den første gang. Men den er jo praktisk nok så det er et lurt kjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.