#1 Skrevet Juni 5, 2006 Vet at på noen typer biler går 8v topp og 16v topper ann å bytte om hverandre. Er dette noe som ann å gjøre med den 1,8 8v som står i min 89 mod scirocco? I såfall, er det noe mere jeg må bytte ved siden av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2006 må vel værtfall bytte stempler og da. Beste og enkleste må jo være jo å bruke en komplett 16v motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2006 hvor mye koster en slik motor brukt da? tenker litt på prisforskjellene på disse to mulighetene. og hva som evt er hk forskjellene, hvis det er noen. men hvorfor må jeg bytte stemplene forresten? bare lurer, har ikke så mye peiling på disse motorene se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2006 Du må ikke bytte stempler, men 8v har forbrenningskammeret i stemplet og 16v i toppen. Bruker du 8v stempler og 16v topp vil du da få "dobble forbrenningskammer", dvs kompresjonen blir veldig lav og bilen blir dau å kjøre. Tipper du havner på 110-120 hk med 8v stempler og 16v topp. Blir billigst å starte med komplett 16v delebil. Da får du tilgang til alle de andre delene du trenger, som gear, understell osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2006 ok, vet bare det er hakk i 16v stemplene til innsugventilene.. 16v kr har 139hk, og koster vel ikke mange lappene for en motor litt OT. men hvordan blir det med det oppsettet og turbo? (hvor lav komp blir det?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2006 2,0L høyblokken (ABA/2E) med 16v topp og Turbo er ganske vanlig i USA. Denne har dog smidd veiv og sterkere råder enn feks KR og 9A. Gir Ca 8,5:1 i komp og tåler greit ca 350-400 hk, det er mer enn feks en motor med S2 stempler og råder tåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2006 ok, drar på jakt etter delebil iløpet av sensommeren jeg da. takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2006 Hvilke biler kom med ABA motoren? Og hva er forskjellen på denne og ABY? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2006 Hvilke biler kom med ABA motoren? Og hva er forskjellen på denne og ABY? Vet ikke hva slags motor ABY er, men ABA er 2,0L 8v med x-flow topp som kom i amerikanske Jetta og Golf og muligens noen Beetle her i Europa. 2,0L E motoren er vel den som er mest lik, bare med counterflow 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2006 ang dette med motortyper og navn på de, hva heter den motoren som sitter i min scirocco 1.8? og er det den samme motoren som sitter i noen av de andre vw av ca samme årsmodell? har hørt at innsuget sitter motsatt vei og slikt, men er ellers er det likt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2006 ABY er vel 2.2T 5'er i Audi S2 Grunnen til at innsug er snudd i Golf 1/scirocco er vel bare p.g.a plass i motorrom. De er like mot toppen som f.eks golf 2 gti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2006 Vet ikke hva slags motor ABY er, men ABA er 2,0L 8v med x-flow topp som kom i amerikanske Jetta og Golf og muligens noen Beetle her i Europa. 2,0L E motoren er vel den som er mest lik, bare med counterflow Så man får det samme oppsettet om man bruker 2.0L E-blokk (ABK) og 16v topp, som med ABA/2E-blokk og 16v topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 7, 2006 ok så motoren i min 89 scirocco er den samme som sitter i golf bare emd innsuget motsatt vei da med andre ord? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 7, 2006 ok så motoren i min 89 scirocco er den samme som sitter i golf bare emd innsuget motsatt vei da med andre ord? stemmer nok det:) sjekket med akte, motorkode DX 112hk sitter i golf og scirocco fra 82-92;) golf1/2 hadde jo skille 83/84 ble kanskje litt rotete dette men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 7, 2006 fine greier, litt lettere og finne motorer til salgs hvis jeg kan bruke en golf 2 16v også nemlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 7, 2006 fine greier, litt lettere og finne motorer til salgs hvis jeg kan bruke en golf 2 16v også nemlig. er nok ingen problem det, men da må du enten få tak i en scirocco 16v innsug eller flytte luftmengdemålern over på andre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...