Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe med feilsøking?

 

Dette gjelder en A4 med 110 hk tdi (ukjent motorkode pga motorbytte).

Måler bare ca. 6v mellom kontaktene til magnetventil. Ingen variasjoner. Hva kan være feil? Ingen feilkoder med Vagcom. Defekt chip?

 

Bilen lader med høyt trykk for så og liksom bli helt "død" etterpå. Tenning slås av og bilen startes på nytt for så og fungere normalt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er så frekk så jeg låner tråden din litt, med tanke på at jeg har det samme problemet. :)

 

Sånn fungerer min Caddy 1.9 TDi også... har ikke målt spenninga på kontakten da men. Kan en blødeventil være en alternativ erstatning? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er så frekk så jeg låner tråden din litt, med tanke på at jeg har det samme problemet. :)

 

Sånn fungerer min Caddy 1.9 TDi også... har ikke målt spenninga på kontakten da men. Kan en blødeventil være en alternativ erstatning? : klø :

 

Selvfølgelig!

 

Sånn jeg har forstått kan det være flere ting som utgjør problemet ditt. Defekt n75 og evt koks i turbo er vel noe som bør sjekkes:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 heter også Waste Gate Solenoid eller Waste Gate Frequency Valve (WGFV). Signalet til denne er pulsbreddemodulert (variabel "på" tid og fiksert frekvens) og du kan ikke måle dette med voltmeter. Du bør bruke et oscilloscope for å få korrekt avlesing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.