#1 Skrevet Juni 6, 2006 Vurderer å gå opp til 18" eller 19" felg på Golfen. Har hørt at bilen blir tregere når man setter på større hjul. Stemmer dette? Haddet 19" på en bora 1.8t jeg hadde men der var det nok krefter så merket ikke så mye til det. Nå har jeg byttet til Golf V 1.6 Sportline. Vil jeg merke stor forskjell? Kjører på 17" nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2006 I og med at du har 17" nå tror jeg ikke at merker noe særlig opp til 18",men 19" merker du sikkert litt,vanskelig å si. Gå for 19",det er perfekt på Golf V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2006 Vet ikke helt trur jeg klarer meg med 18" Har litt lyst på rs6 replika. Noen her som har det på femmern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2006 Merket ikke stor forskjell fra 17" til 20" på min. Eneste er at speedometer nå er helt nøyaktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2006 Jeg har 19" på min... Men sikler litt på frode sine 20"... jeg ville IKKE gått for mindre enn 19".. Merka ikke forskjell på originale 17" og de nye 19" mine.. Bare som sagt, at speedometeret jevna seg ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2006 Dere har jo sterke dieselmotorer, jeg har bare en slapp 1.6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2006 Vurderer å gå opp til 18" eller 19" felg på Golfen. Har hørt at bilen blir tregere når man setter på større hjul. Stemmer dette? Haddet 19" på en bora 1.8t jeg hadde men der var det nok krefter så merket ikke så mye til det. Nå har jeg byttet til Golf V 1.6 Sportline. Vil jeg merke stor forskjell? Kjører på 17" nå. jeg ville valgt 19". Som det blir nevnt ovenfor her, vil du ikke merke mye forskjell fra 17" -> 18". I tillegg blir det penere i og med felgen bruker (nesten) hele hjulbuen. Du vil ikke merke fartforskjellen så ekstremt radikalt. Det er jo større rulleområde på en 19", enn på en 17" så nålen vil gå litt saktere, men - som sagt - du vil ikke merke mye forksjell i farten. (min mening / erfaring) -KjetilM || VegardAA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2006 Hva med hjulstøy da? Synes det er helt forjævlig på min med 17". Vurderer kjøp av hørselværn i stede for 19" Må være utrolig dårlig lydisolering i golf V. Kjører forresten på Bridgestone..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2006 Hva med hjulstøy da? Synes det er helt forjævlig på min med 17".Vurderer kjøp av hørselværn i stede for 19" Må være utrolig dårlig lydisolering i golf V. Kjører forresten på Bridgestone..... Hallo - ikke rart du har hjulstøy! Du kjører jo på brostein!! Sorry - kunne ikke du meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 8, 2006 Hva med hjulstøy da? Synes det er helt forjævlig på min med 17".Vurderer kjøp av hørselværn i stede for 19" Må være utrolig dårlig lydisolering i golf V. Kjører forresten på Bridgestone..... Han sier han skal ha 18" eller 19", så det vil jo uansett bråke. Dekkene som skal brukes på felgene har vel ikke en så forskjellig dimmensjon? imo : gå for 19" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2006 Når jeg Hadde 19" på boran hadde jeg nokian nry eller no. De var dritbra å kjøre på å støyet ikke så ille. Så var det en felgbeskyttende kant så jeg skal ha dem igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 8, 2006 Så det var noe om hjulstøy her... Og det stemmer jo til en viss grad sikkert, jeg kjører på TOYO Proxes T1-R 225/35-19, og det er faktisk enormt med hjulstøy på de hjula, men de ligger som et helvette på veien, og slites ut før du får sukka for deg... Så skal det være dekk for å kjøre på så er nok ikke det det rette valget.. Jeg har alltid kjørt på det, fordi det er rått å kjøre med, men går med cirka 1 sett dekk i sesongen uten altfor mye kjøring... Min mening... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2006 Valgte 18 " TSW pace felger på min 4`er gti. Senka den 45 mm så ble det bra Hadde jeg hatt kroner til det hadde jeg valgt OZ 19" racing felgene Som dem fleste her sier så er vel valget 19" kommer helt ann på hvor mye penger du velger å legge i det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2006 Gå etter hva du synes selv....vil du ha 18" så er det jo opp til deg... Må si meg enig i at Nokian nry , 235 35 19 var supert og kjøre med på min forrige bil, golf 4 ...supre på våt vei.. Rock on... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...