#1 Skrevet Juni 6, 2006 hei, jeg skal ta en service på min audi s4 1992 modell 2.2t. hva bør jeg gjøre?hva skal gjørs? oljer,kjøleveske,plugger,filter ??? hvor mye motor olje? har hørt snakk om noe clutch veske(olje)??? hva skal jeg se etter? tar imot tips... men håper på raske svar siden det skal gjøreds til helgen... mvh jone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2006 Det kommer vel an på hva som har blitt gjort med bilen for hvilke KM siden.. Olje så går det 4,5 liter så du må kjøpe 5. Bytter selvsagt filteret samtidig. Original plugger er longlife og holder 90 000 km i følge "folk" jeg har hørt det av. Disse har nr F5DP0R og er Bosh sine. Luftfilter inspiserer du, er det møkkete så bytter du. http://www.gundersenmotorsport.com har sparco innsatsfilter som jeg er veldig fornøyd med. Lover like mye økning i respons som K&N, Green, Pipercross osv.. Bremsevæske og clutch går på samme tanken, her får du tester som viser om du bør bytte, skal vel byttes hvert 2. år uansett. Da er det DRIT viktig at du passer på å fylle etter så du ikke får luft i systemet, da må du til med trykk for å lufte ut. Clutch er et h***** uten like å lufte, måtte ha min 200 på verksted time og passa på å få fast pris på det (regner med det er samme system på disse bilene). Bensinfilter er og greit, enkelt og billig å bytte. Sjekker kjølevæske med det samme da også. Andre som har mer å tilføye, eventuelt korrigere meg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2006 olje 4,5liter skiftes ( ) oljefilter skiftes ( ) bensinfilter skiftes ( ) luftfilter.... har et intenst tett kn filter som trenger en god rens... hvordan gjøres dette???? kjølevæske skiftes bremsevæske utsetter dette til jeg skal bytte noe bramser etter sommeren. skal betale ut bilen me ferienpengene å slikt så jeg har ikke råd til bremser enda.... tennplugger skiftes (hva me tennkabler?) bør jeg gjøre noe annet???? kom med raske svar.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2006 Service AAN, et forslag; OEL (lyser i display), f.eks hver 7.500km 1) Olje & filter In 1, f.eks hver 30' km / hvert år 2) Pollenfilter (Biltema har ) In 1 , f.eks hver 60' km 3) Luftfilter 4) Tennplugger In 1, f.eks mellom 60' - 90' km / hvert 5. år 5) Regreim + strammehjul (+ vannpumpe?) (+ termostat?) In 2, f.eks hvert 2. år 6) Bremsevæske 7) Kjølevæske *) Bensinfilter (det er ikke noe anbefalt skift intervall) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2006 luftfilter.... har et intenst tett kn filter som trenger en god rens... hvordan gjøres dette???? Du får kjøpt filter rens kit av folka du kjøpte filteret med. Skal vaskes helt rent og sprayes med olje omtrent som om du skulle lakka det. IKKE for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2006 Hei! Jeg hadde et omtrent like tett filter (ikke KN, men sportsfilter). Jeg har KN rensekit og brukte det ved rengjøring. Det holdte riktignok ikke så jeg tok frem høytrykken. Da kom orginalfarven frem. Man skal riktignok være forsiktig så man ikke ødelegger filteret. Gikk riktignok fint for meg. Husk: Ikke for mye olje, da får du kødd med luftmengdemåleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2007 Hvor mye bremsevæske går det på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2007 Du trenger 1 liter for å spyle igjennom. Bare tanken tar vel ca 0,5 liter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2007 Bytter du papirluftfilter en gang i året er det fint lite å hente på et dyrt 'sportsluftfilter' som i tillegg kan dra med seg LMM hvis det er fullt av olje.. Overraskende at ingen har nevnt skifte av hydraulikkolje, der samler det seg mye drit etter hvert.. Billigere enn å bytte tannstang, i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...