kkk turbo (Hvilken flens?)

Anbefalte innlegg

6b_1_b.jpg

 

22_1_b.jpg

 

Noen som vet helt sikkert hvilken flens dette er ? En kkk 27.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dette som kalles en T04 splitpuls flens? Og hvorfor kan den ikke brukes på en 5 syl Audi motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hva er grunnen til at denne ikke kan brukes på Audi 20vt (??) som du sier da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordi den er twin entry... passer jo flott til 4'er eller 6'er fordi da for du 2-1 eller 3-1.

men om du har femmer blir det liksom 3 cyl inn ene porten og 2 inn andre.

men jøss går sikkert men tror ikke det er optimalt akkurat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordi den er twin entry... passer jo flott til 4'er eller 6'er fordi da for du 2-1 eller 3-1.

men om du har femmer blir det liksom 3 cyl inn ene porten og 2 inn andre.

men jøss går sikkert men tror ikke det er optimalt akkurat

 

Takk Helge, da har jeg skjønt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne turboen er forøvrig tilsalgs for 4500,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel brukes på 5'mer også, se at man har et grenrør med like lange rør til hver av sylindrene, da vil jo flowen være lik inn på begge disse da kollektoren sitter et stykke før den treffer denne flensen.

 

Så det så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne turboen er forøvrig tilsalgs for 4500,-

 

Ingen som har lyst på stooor turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel brukes på 5'mer også, se at man har et grenrør med like lange rør til hver av sylindrene, da vil jo flowen være lik inn på begge disse da kollektoren sitter et stykke før den treffer denne flensen.

 

Så det så...

 

 

Da faller jo HELE poenget med twinport bort....

Man har 2 kollektorer til en twinport.

Og hva vil skje når eksospulsene treffer flata i midten der?

 

Burde ikke være noe problem å la 2,5 sylindre gå til hver sin port ;)

 

Fin turbo til masse hk det der, tåler iaf nok juling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.