Passer fjærbein og bremser fra S4 V8 på 200 20V

Anbefalte innlegg

Kan muligens få tak i noen rimelige fjærbein fra S4 V8. Tenkte jeg skulle bytte ut med mine UFO fjærbein både pga. ytelse og kvalitet.

Ser at mange bygger om med S6 fjærbein, og dette skal visst være bolt on, men hvordan vil de fra S4 V8 passe på min 200 20V?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp til topps :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer også på! Vil bli kvitt ufo bremsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det passer. Fjærbein fra alle C4-biler passer på 200 20v (og Audi V8). Bare å sette på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det passer. Fjærbein fra alle C4-biler passer på 200 20v (og Audi V8). Bare å sette på..

 

Flott.... Er S4 V8 bremsene større en de på S4 2.2t?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er samme på 2.2 og v8`eren.Temmlig sikker på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøyaktig samme på 2.2 med "vanlige" bremser (ikke UFO) og 4.2. Eneste som har større skiver er S6 Plus, men det er bare ca. 10 mm som skilller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøyaktig samme på 2.2 med "vanlige" bremser (ikke UFO) og 4.2. Eneste som har større skiver er S6 Plus, men det er bare ca. 10 mm som skilller.

 

Okey. hvordan er de da i forhold til ufo bremsen mtp størrelse og effektivitet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. hvordan er de da i forhold til ufo bremsen mtp størrelse og effektivitet?

 

 

ufo bremser er som trommelbremser samenlignet med skivebrems..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ufo bremser er som trommelbremser samenlignet med skivebrems..

 

Nå er jo også UFO-bremsen en skivebrems. Så så dårlig er den ikke. :P Faktisk har en UFO-skive større "biteareal" i forhold til en vanlig skive med lik diameter på skive/kalipper. Nok om det.

 

Nå er vel heller problemet med UFO-skiva at det lett blir kast i den, og det gjør den veldig aktuell å bytte ut for mange. I tillegg er det en dyr affære å bytte klosser, skiver, kalippere til dette systemet. Også er det jo ikke vakkert heller da...

 

On topic: Fjærbeina passer om hverandre på 200 og urS4/urS6. Bare å hive på. Men hvorfor ikke skaffe noen skikkelig "maffiga" bremser om du først skal bytte. Finnes jo braketter til UFO-fjærbein for å montere vanlige skiver/kalippere.

Søk, og du vil finne noen tråder om det. Er ikke så dyrt heller. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

On topic: Fjærbeina passer om hverandre på 200 og urS4/urS6. Bare å hive på. Men hvorfor ikke skaffe noen skikkelig "maffiga" bremser om du først skal bytte. Finnes jo braketter til UFO-fjærbein for å montere vanlige skiver/kalippere.

Søk, og du vil finne noen tråder om det. Er ikke så dyrt heller. Lykke til!

 

 

Har ikke tenkte til å legg en formue i det. Ser andre har bygd om til skive på ufo fjærbein, men da snakker man fort 12000-15000 har jeg sett. Eller finnes det billigere løsninger?

Jeg får fjærbein med alt på for et par tusen, så blir nok det tenker jeg. Er vel billigere å oppgradere disse s4 fjærbeina senere også !?

Er fjærbeina så like at jeg kan bruke fjærene jeg har på bilen i dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får fjærbein med alt på for et par tusen, så blir nok det tenker jeg. Er vel billigere å oppgradere disse s4 fjærbeina senere også !?

Er fjærbeina så like at jeg kan bruke fjærene jeg har på bilen i dag?

 

Om du får det så billig er det jo ikke noe å lure på. :) Si ifra om du kommer over flere fjærbein til denne prisen. : vinke : Når det gjelder om du kan bruke samme fjærer som du har nå regner jeg med det, men er ikke sikker. Sikkert noen som har mer greie på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var heldig og fikk tak i et sett for under 1500 kr:) (men har vert på en skadet bil, så må sjekk litt mer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.