#1 Skrevet Juni 6, 2006 Hei! Nytt medlem uten spesiell peiling, men veldig lærevillig, håper på litt hjelp: klø : . Jeg har akkurat gått til anskaffelse av en 2003 VW Passat TDI130hp 4motion stasjonsvogn, men må ha noen nye sommerdekk og felger til den... Jeg er helt grønn og vet ikke hva de forskjellige tallene tilsier: Min tolkning: felg: 18*10 - 18 toms diameter, 10 toms bredde. Dekk: 225/35 ET 35 - Ingen anelse Bilen skal ikke senkes (skal gå for SUV look på sikt, kanskje den kan heves?), men jeg har lyst på 18/19 toms felger. Hvor brede kan jeg ha på Passaten? (uten modifikasjoner av bilen, jeg imidlertid tyne millimeterene mot kanten) Hvilke dekk-dimensjon kan jeg kjøpe til disse? Bilen er candyhvit og jeg tenkte på disse felgene: Noen som vet hva de heter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2006 225/35 ET35= 225 er mm bredden på gumien 35 er % høyde av 225. Det vil si hvor store/lange dekk sider du har. ET35 er innpresset på felgen. Hvor langt inn/ut felgen bygger fra der du skrur den fast i bilen. Hva som passer og ikke passer på en Paselatt må noen andre svare på da jeg ikke vet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2006 Noen som vet hvem som selger Wolfrace i Norge (Bergen) ? Her er to felger jeg kunne tenkt meg: Warrior: Kendo: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2006 http://www.wolfrace.no/ eller superstyling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2006 Bilen skal ikke senkes (skal gå for SUV look på sikt, kanskje den kan heves?) Seriøs nå eller? Sett på 19 toms hjul uten senkesett, så har du "allroaden" du ønsker allerede der Nei, bilen må selvsagt senkes hvis det skal være fint med 18/19 tommere. 8,5 toms brede felger med ET35 er "trygt" og pent på Passat. Dekk i 225/40 18 eller 235/35 19. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2006 Seriøs nå eller? ditto! : lykke til med felgvalg og prosjektet i såfall! kan bli spennende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2006 Ja, seriøs på at bilen ikke skal senkes, heller omvendt 19 tommer for all-road-look var ikke dumt Husk nå på at jeg ikke har peiling. Får stoppe innom treffet i Bergen for å få noen gode råd når jeg får bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2006 Lurer på om jeg klarer å få montert en kufanger fra en annen bil på fronten til Passaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2006 jøss, du har noe spesielle planer/seksuell legninger når det gjelder bil da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2006 jøss, du har noe spesielle planer/seksuell legninger når det gjelder bil da.. Tenkte noe alà det samme ja.. Syns egentlig den passelaten det var utrolig fin som den er nå jeg... Det du må tenke på om du setter på 19" med 235/35-19 er at det sannsynligvis vil spore no så inn i h... pluss at du vil merke hver bidige lille gråstein på veien... Derimot så vil det uten tvil se sinnsykt rått ut: smil : EDIT: så litt nærmere på innlegget ditt, og fant ut at det var visst ikke den bilen du hadde bilde av du hadde kjøpt deg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2006 velkommen i klubben, EN PASSAT MÅ SENKES, IKKE HEVES;) senk den minimum 40mm. jeg kjører med 40mm senk og 8 x 18" felger med 225/40, syns det er akkurat passe hvis man vil bruke bilen til vanlig familebruk. enda en candy white passat, nå er vi i hvertfall 4 på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2006 Alle senker jo bilene sine. Det er så mainstream. Hvis du vil skille deg ut, så syns jeg det var en genial idé å heller heve bilen litt Sjekk litt rundt, kanskje du kan bruke noe deler fra f.eks. Touareg? Ikke veit jeg, men likte tankegangen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 7, 2006 Nå har dette nesten blitt en stylingdiskusjon.Men planen er: Felg Tuning Svarte frontlys Noen fine baklys Solfilm frem til Bstolpe Solfilm foran B-stolpe? Suv-lookalike (Heving/ kufanger/tråbrett på siden/ bredde / osv ?) Jeg er ingen mekaniker (heller en vinduspusser) så jeg får se hvor langt jeg noen gang kommer i planene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 7, 2006 Alle senker jo bilene sine. Det er så mainstream. Hvis du vil skille deg ut, så syns jeg det var en genial idé å heller heve bilen litt Hvis man trives med... 1) Kjempeglippe i skjermen 2) Fritt innsyn inn til møkkete innerskjermer og støtdempere 3) Dårlige kjøreegenskaper fordi tyngdepunktet til bilen er 10 cm for høyt 4) At ingen legger merke til hjula på bilen, men kun ser på høyden ...så er det bare å fortsette planlegginga. Er generelt for at man gjør annerledes ting med bilene sine, men det er jo annerledes å lage en bakvinge i umalt kryssfiner også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 7, 2006 Er generelt for at man gjør annerledes ting med bilene sine, men det er jo annerledes å lage en bakvinge i umalt kryssfiner også... ser det for meg, he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...