Hvilke felger til bilen min?

Anbefalte innlegg

Var innom Sharif i dag å skulle se på felger, hva tror dere vil passe best?

er til en rød audi 80 sedan, 94mod b4

går det fint å kjøre med 225-40/18 på denne bilen uten att det sporer og er helt vilt? har 17 fra før

Begge felgene er 7,5x18"

RACE 2. CONDOR HYPERBLACK

R2-condor-hb.jpg

eller

KOYA GTR4 HYPERBLACK

08-GTR4-hypbl-03.jpg

VACN Våler - 03 Juni til 04 Juni 2006 007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har så breiie dekk, vil det uansett spore. Så det trenger du ikke være redd for, fordi det gjør det : rolleyes

Om du setter på sko i størrelse 18" vil dette gå helt fint i dine hjulbuer uten for mye knot. Har selv en kamerat som har 19" på lignende bil!

Lykke til med felgvalget!

PS: Hvis det sto mellom de felgene ville jeg tatt b). Dette er dog min mening :P Som sagt, lykke til! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om prisen på felg b? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns vel i utgangspunktet alt.2 er en tøffere felg enn alt.1.... MEN, til denne bilen tror jeg faktisk jeg hadde gått for de første der, tror det hadde passet bilen mye bedre, samtidig som de hadde sett større ut siden de ikke har kant. I 7.5" blir det jo ikke mye til kant på de siste felgene der uansett, med mindre ET er avgjørende for kanten?

Jeg tror i alle fall de første felgene ville kledd bilen og bilens "stuk" best..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur nok også at felg nr. 1 vil passe best stilmessig, selv om jeg ikke er noe tilhenger av den Race 2 felgen. Felg 2 vil uansett ikke ha så dyp kant som på bilde i annet enn utgaven med ET35. I boltsirkel 4x108 fåes felgen bare i ET40. (Regner med bildet stammer fra en felgen med ET35)

Uansett ville jeg ihvertfall gått for litt smalere dekk. Blir jo litt "bollete" med 225 på en 7,5" felg synes nå jeg. Gå heller for 215/35-18.

Lykke til med valget! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 225/35-17 på 7.5" på den første audi`n min, en 80 sedan.. Ikke helt korrekt dim, men det så bra ut syns nå iallefall jeg.. Hvis du skal ha 225 så prøv å få tak i 225/35-18 eller 215/35-18 som nevnt over, det er kurant dim det også.

Er litt dårlig bilde, men du ser litt hvordan dekkanten så ut iallefall.

280754_21_full.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 225/35-17 på 7.5" på den første audi`n min, en 80 sedan.. Ikke helt korrekt dim, men det så bra ut syns nå iallefall jeg.. Hvis du skal ha 225 så prøv å få tak i 225/35-18 eller 215/35-18 som nevnt over, det er kurant dim det også.

Er ikke 215/40 18 beste dim på dette karrossiet dersom man ikke skal senke den helt ned? Kunne i hvertfall bli bra på 7,5x18 felg...

PS: Sporing eller ei bestemmes nok mer av geometrien på dekksiden enn på bredden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-18 er vel den mest riktige dimensjonen hvis bilen ikke skal ni-senkes, men så er det jo også et spørsmål om hvordan man vil ha det selv også. Jeg valgte å ha 215/35-18 på coupeen fremfor 215/40-18 fordi det ( etter min mening ) ser atskillig bedre ut, og felgen kommer mer til sin rett enn ved å surre den inn i en masse gummi :P Men, det forutsetter jo at man har planer om litt senk, ellers får man fort veldig mye mer luft mellom dekk og hjulbue, det er heller ikke særlig pent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klare ikke å bestemme meg for hvilken type jeg.... er litt redd for att den siste kanskje er vanskelig å holde rein, mye møkk å dritt som sett seg fast ved "skruene" der sikkert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synst du kan gå for de første jeg.. Tror disse vil passe godt til bilen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, fort gjort detta her men

paterfelg.jpg

utenfelg copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge var grisekult, men tror jeg hadde gått for de øverste. rs br:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare advare deg litt. En kamrat av meg kjøpte disse hos Sharif. Og før felgene lå i bilen var det skader i lakken på dem. De tåler ingen ting. Det var på avbalanseringsmaskinen at de blei ødelagte.

Det hjelper kanskje å lakkere over med klarlakk, elns. før du setter de på bilen.

Han vraka bilen 2 uker seinere da. Kjpt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare advare deg litt. En kamrat av meg kjøpte disse hos Sharif. Og før felgene lå i bilen var det skader i lakken på dem. De tåler ingen ting. Det var på avbalanseringsmaskinen at de blei ødelagte.

Det hjelper kanskje å lakkere over med klarlakk, elns. før du setter de på bilen.

Han vraka bilen 2 uker seinere da. Kjpt..

Det kan også ha med åssen man behandler felga når man avbalanserer de. Alle felger tåler det vett, ellers er det garantisak. er nå min mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De behandla det sånn greit nok. Jeg synes en felg bør tåle litt. Men bare sånn at du er forskitg med de.

Ja, han skulle få nye, men så vraka han, så da var det samma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer, ja hadde vel ikke så mye brukt for de da nei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De øverste felgene : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns vel i utgangspunktet alt.2 er en tøffere felg enn alt.1.... MEN, til denne bilen tror jeg faktisk jeg hadde gått for de første der, tror det hadde passet bilen mye bedre, samtidig som de hadde sett større ut siden de ikke har kant. I 7.5" blir det jo ikke mye til kant på de siste felgene der uansett, med mindre ET er avgjørende for kanten?

Jeg tror i alle fall de første felgene ville kledd bilen og bilens "stuk" best..

What he says!! : ja ::D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det blir jeg går for di første der, di 5 eika

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det blir jeg går for di første der, di 5 eika

du får ta kontat med meg på tlf 45678499 så for du ringe så får vi se hva vi kan hjelpe med. kan jo hende at man klarer og matskje prisen til sjarif.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ta kontat med meg på tlf 45678499 så for du ringe så får vi se hva vi kan hjelpe med. kan jo hende at man klarer og matskje prisen til sjarif.

hva har dere da? driv å prøve å ringe sharif nå, men umulig å komme igjennom da, ingen som tar telefonen der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk: 225-40/18

Felg:7,5 x 18

Kopi av audi 049.jpg

Kopi av audi 035.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut detta Morten.. :) Får jeg løv å spørre hvor mye du ga for dem?

Bare å lakkere callipperene dine rød nå så blir det meeget bra.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut detta Morten.. :) Får jeg løv å spørre hvor mye du ga for dem?

Bare å lakkere callipperene dine rød nå så blir det meeget bra.. :)

kom på 10500, skal lakke dem røde ja, tenkte jeg skulle ta det når det ikke er så jævlig mye pollen i lufta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.