Kvinelydar frå vifte bak radiator A100 C4

Anbefalte innlegg

Nå når det er varmt og tørt vær her på vestlandet har eg merka at det kommer kvinelydar frå vifta rett bak radiatoren, høyre det ganske godt. Har og hørt lyden når det regner. Prøvde å spruta litt 5-56 nedpå den akslingen som går ut til vifta og då forsvant lyden. Er det noken plassar som eg bør smørra der, isåfall kor? Eller er det bare å ha olja/smøremiddler på den akslingen? rekne med det ikkje holder å sprute 5-56 på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut fra at det er viscosevifte på denne som på S4'n min..

Prøv å sjekke hvor mye slærk det er i viftelageret, eller opphenget til denne. Bare hold igjen vifta og få noen til å starte, knurrer det i lageret er det kanskje på tide å bytte det. Ellers er det ikke uvanlig at det knirker litt av reimene, men bruk for all del ikke 5-56 (som er 89%whitespirit, 10%symaskinolje og 1%'lurium') men bruk i stedet silikonspray. Bare littegrann får selv den mest bråkete reima tyst! :D

Kjører du på med AutoGlym Vinyl and rubber care etter motorvask, gir det mye samme effekten, men du får i tillegg en fin og blank motor!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.