#1 Skrevet Juni 7, 2006 Har en 1.9l gasserfemmer i coupe'n, og nå har den begynt å spytte skikkelig med olje ut av veivhusventilasjonen... Noen som har noen ide om hva problemet kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2006 Huff...høres ut som om det kan være stempelringer det der. Gjennomslag i motoren, trykket går forbi stempelringer og ned i bunnpannen. Har nok trykk opp gjennom peilepinnen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2006 Da blir det ny motor... Noen som har en komplett 5'er med ledn. til salgs til meg??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2006 Da blir det ny motor... Noen som har en komplett 5'er med ledn. til salgs til meg??? Kan vel være greit å være sikker før du bytter motoren;) Du kan jo sjekke at det ikkje er for mye olje på motoren, pga for eksempel uforbrent drivstoff, kjølevæskelekkasje på toppakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2006 ..Og sjekk den fuktfella som har en tendens til å fylles med 'majones' i veivhusventilasjonen, på S4'n var det nesten tett... Edit: ..og en komptest er ikke alltid dumt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2006 Kan vel være greit å være sikker før du bytter motoren;) Du kan jo sjekke at det ikkje er for mye olje på motoren, pga for eksempel uforbrent drivstoff, kjølevæskelekkasje på toppakning. Det forsvinner olje og den bruker ikke vann... Hva mener du med uforbrent drivstoff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2006 ..Og sjekk den fuktfella som har en tendens til å fylles med 'majones' i veivhusventilasjonen, på S4'n var det nesten tett... Edit: ..og en komptest er ikke alltid dumt. Hva er den fuktfella?? Jeg har bare en slange ut av toppdekselet... Men en komptest hørtes ikke dumt ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2006 Jeg har en 2liter 5E fra en passat syncro jeg kan selge.. denne motoren har orginalt 115hk men har trimkam montert, går helt greit. Dette er en innsprut motor... men ledningnett og slikt kan følge med om du ønsker det. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2006 er det femmer?? i passat?? hadde kanskje vært lettere å funnet en litt nærmere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2006 er det femmer?? i passat?? hadde kanskje vært lettere å funnet en litt nærmere... Det stemmer ja, dette er akkurat samme motorene som ble brukt i audi på den tiden. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2006 Bruker den unormalt mye olje? Hvor stor slange bruker du fra veivhuset til ekspansasjonstanken? Går slangen oppover? Og hvor stor er tanken? Jeg har til dels samme problem men det er fordi slangen går oppover og tanken min er litt for liten. Dette gjør at den spytter.... Tok en komp. test på min og fant ut at den var helt grei.. Ikke ta for raske avgjørelser, kan hende det er bare fille feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2006 Bruker den unormalt mye olje? Hvor stor slange bruker du fra veivhuset til ekspansasjonstanken? Går slangen oppover? Og hvor stor er tanken? Jeg har til dels samme problem men det er fordi slangen går oppover og tanken min er litt for liten. Dette gjør at den spytter.... Tok en komp. test på min og fant ut at den var helt grei.. Ikke ta for raske avgjørelser, kan hende det er bare fille feil.. Bruker mer enn normalt ja, slangen er ca 10mm innnv. er str som passer på stussen på toppdekselet. Nå ligger slangen ned i rammevangen, slangen lå der da jeg kjøpte bilen og jeg koblet den inn på luftfilterboksen, der den skal stå?, og etter 10 mil var filteret og hele boksen full av olje, så da la jeg den ned der... Når jeg kjører lukter det oljedamp inn i kupèn, og ble forrige dagen stoppet av en bil som lå bak meg.. Han sa det røyk mye av høyrehjulet mitt... Ja, det kommer væl mye damp. Jeg ha ikke ekspansjonstank for veivhusventilasjonen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2006 Bruker mer enn normalt ja, slangen er ca 10mm innnv. er str som passer på stussen på toppdekselet. Nå ligger slangen ned i rammevangen, slangen lå der da jeg kjøpte bilen og jeg koblet den inn på luftfilterboksen, der den skal stå?, og etter 10 mil var filteret og hele boksen full av olje, så da la jeg den ned der... Når jeg kjører lukter det oljedamp inn i kupèn, og ble forrige dagen stoppet av en bil som lå bak meg.. Han sa det røyk mye av høyrehjulet mitt... Ja, det kommer væl mye damp. Jeg ha ikke ekspansjonstank for veivhusventilasjonen... Er motoren din trimmet eller har vært det? Det er helt normalt med trykk i veivhuset og vist du ikke har noen tank i andre enden er det klart at det vil blåse rett ut... Ta komp. og leak-down test i motoren din så får du svar på hvordan det ser ut inni med en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2006 Er motoren din trimmet eller har vært det? Det er helt normalt med trykk i veivhuset og vist du ikke har noen tank i andre enden er det klart at det vil blåse rett ut... Ta komp. og leak-down test i motoren din så får du svar på hvordan det ser ut inni med en gang.. Tror ikke den er trimmet, eller har vært det, men det kan jo hende, for han som hadde den før han jeg kjøpte den av var en sånn motorsport kar... Ikke godt å vite det da. Det som er tingen er at den plutselig ble en del verre enn den var, med tanke på utslipp... Leak-down??? Hva skal komp. være i motoren min?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 15, 2006 Tror ikke den er trimmet, eller har vært det, men det kan jo hende, for han som hadde den før han jeg kjøpte den av var en sånn motorsport kar...Ikke godt å vite det da. Det som er tingen er at den plutselig ble en del verre enn den var, med tanke på utslipp... Leak-down??? Hva skal komp. være i motoren min?? Aner ikke hva kompen din skal være men så lenge den er ganske lik på alle silynderene er det greit. Sjeldent at alle er lav... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 15, 2006 Er motoren din trimmet eller har vært det? Det er helt normalt med trykk i veivhuset og vist du ikke har noen tank i andre enden er det klart at det vil blåse rett ut... Ta komp. og leak-down test i motoren din så får du svar på hvordan det ser ut inni med en gang.. Hva er leak-down??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 15, 2006 Hva er leak-down??? http://vmaxoutlaw.com/tech/leakdown_tester.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...