Forge Blowoff fra ECStuning.com

Anbefalte innlegg

Hei!

Så på denne blowoff-ventilen til en '99 Passat 1.8T. http://vacuum.wwwnexus.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?html=vehicle-home.html&make=Volkswagen&model=Passat%20B5&submodel=FWD&engine=1.8T (den blå). Skal passe rett inn istedet for den vanlige DV. Har hørt noen si noe om at motorstyringen ser på blowoff som en luftlekkasje og kjører 'safemode'. Stemmer dette? Gidder ikkje bruke $200+mva på en dings som ikke funker som den skal...

- Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Atle Dreier

Hei!

Så på denne blowoff-ventilen til en '99 Passat 1.8T. http://vacuum.wwwnexus.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?html=vehicle-home.html&make=Volkswagen&model=Passat%20B5&submodel=FWD&engine=1.8T (den blå). Skal passe rett inn istedet for den vanlige DV. Har hørt noen si noe om at motorstyringen ser på blowoff som en luftlekkasje og kjører 'safemode'. Stemmer dette? Gidder ikkje bruke $200+mva på en dings som ikke funker som den skal...

- Atle

Powerzone har disse på lager. Koster vel 1495,- -klubbrabatt. Har kjørt med en slik selv i 3 år og har montert det på flere andre biler uten at de har hatt noen problemer for det. Kan liksom ikke se vitsen med å bestille det fra USA, vil jo bare ta unødvendig lang tid og krefter og ikke ha noe spart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superdupert! Ante ikke at det var så billig i Norge... Anse en slik som bestilt! :)

Er det enkelt å montere? Skulel tro det, men så har jeg en anseelig samling tommeltotter og, dah.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en i sølv.900 penger og den er din, matcher bilen din også;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke så dyrt å handle fra USA da...

ventilen du snakker om koster 129.95US$ frakt kan jeg tenke meg for en sånn på ca 20US$ (mulig billigere dersom du aksepterer lengre leveringstid) og levering er som regel 3-5 dager.

Denne vil da koste i Norge:

129.95 + 20 = 149.95US$

149.95US$ = 149.95 * 6,91 = 1036 Nkr

+ moms = 1284,-

(eventuelt fortollingsgebyr på 70 kroner i tillegg, men dette kan du som regel komme deg unna da du får veldig mange firma til å skrive en lavere verdi på varene enn den reelle, dersom prisen er under 200 Nkr er det momsfritt og uten tollgebyr, frakten blir kun momsbelagt dersom varen i utgangspunktet er over 200 Nkr. Er den under denne verdien så er frakten momsfri. Er den over, blir det moms på både vare og frakt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På siden der stod det frakt $67! : brick :: bråk :

Har kjøpt en brukt nå uansett, så... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal

Er jo ikke så dyrt å handle fra USA da...

ventilen du snakker om koster 129.95US$ frakt kan jeg tenke meg for en sånn på ca 20US$ (mulig billigere dersom du aksepterer lengre leveringstid) og levering er som regel 3-5 dager.

Denne vil da koste i Norge:

129.95 + 20 = 149.95US$

149.95US$ = 149.95 * 6,91 = 1036 Nkr

+ moms = 1284,-

(eventuelt fortollingsgebyr på 70 kroner i tillegg, men dette kan du som regel komme deg unna da du får veldig mange firma til å skrive en lavere verdi på varene enn den reelle, dersom prisen er under 200 Nkr er det momsfritt og uten tollgebyr, frakten blir kun momsbelagt dersom varen i utgangspunktet er over 200 Nkr. Er den under denne verdien så er frakten momsfri. Er den over, blir det moms på både vare og frakt)

Og den koster 1346,- i norge. Da er du i tillegg beskyttet av den norske kjøpsloven hvis det skulle oppstå noe feil med den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roy G. Hansen

Powerzone har disse på lager. Koster vel 1495,- -klubbrabatt.

Har vi klubbrabatt avtale med Powerzone? I såfall hvor mye da?

BB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Har vi klubbrabatt avtale med Powerzone? I såfall hvor mye da?

BB

Alle de forskjellige bilklubbene har 10% rabatt på Powerzone. Av en eller annen grunn så er det visst sånn at styret i klubben/webansvarlig? ikke har skrevet det opp på lista selv om de har blitt lovet at det skal føres opp ved flere anledninger..

-Med tanke på klubbens størrelse så kanskje man tom. kunne ha forhandlet frem en egen avtale med bedre rammevilkår enn den generelle som alle klubber får?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at dette ikke er spesielt billig å bestille fra USA i forhold til prisen du snakker om Roy.

Men når det gjelder mye andre deler er det ikke så dyrt å bestille fra utlandet som folk flest tror, kan derfor være greit å sjekke opp om dere skal ha noen deler.

Så grunnen til at jeg skrev inn på denne "tråden" var for å vise at prisene ikke er "så ille" på ting du bestiller fra utlandet

Eksempelvis er bilstereo JÆVLIG billig i England i forhold til norske priser (snakker da ikke om "kompispriser" som enkelte har avtaler om, men prisen som "vanlige" folk må betale) Fordelen med England er at dette er et EU land og du kan derfor be butikken trekke ifra 17.5% engelsk moms når de sender varene over til deg. Totalprisen til Norge er i størrelsesorden 30-50% av tilsvarende i Norge gjevnt over...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var'n montert! Kult som julig detta, og MEGET enkel monteringjobb. Hadde jeg bare fått med blindpluggen så hadde det gått på 20 minutt. Brukte litt tid på å finne noe som passet. Og vacuumslangen var litt knuslete å få på, men det må man jo regne med. Er storfornøyd så langt! Får se om kona er like fornøyd når hun kommer pustende ut fra Rema... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.